Fot. Akzo Nobel, Bosch, Cromax, Denso, Inter Cars, Magneti Marelli, Metelli, Multichem, Schaefler, Texa, Wimad
Nasza firma, znana wcześniej pod nazwą LuK-AS, zajmuje się działalnością szkoleniową od połowy lat 90., a ja sam – już 13 lat. Są to szkolenia techniczne organizowane przez dystrybutorów naszych produktów dla klientów warsztatowych. Prowadzimy je w salach wykładowych w formie prezentacji MS-PP przy wykorzystaniu różnych eksponatów i modułów. Coraz większą wagę przykładamy do praktyki, jednak na chwilę obecną rzadko stosujemy pokazy wymiany oferowanych przez nas podzespołów bezpośrednio w warsztatach samochodowych. Związane jest to bowiem z udostępnieniem warsztatu na cały dzień szkoleniowy oraz danego samochodu, na którym można takie szkolenie przeprowadzić. Dlatego też w szkoleniach wykorzystujemy moduły np. silnika, skrzyni itd.
Zajęcia te dotyczą budowy, zasady działania, sposobów montażu i przede wszystkim diagnozowania uszkodzeń naszych produktów, ze szczególnym zwróceniem uwagi odbiorców na różne działania i aspekty mające na celu zachowanie jak najdłuższej ich żywotności.
Udział w naszych szkoleniach jest bezpłatny dla osób zapraszanych przez naszych dystrybutorów. Odpłatnie szkolimy tylko w zakresie technologii sprzęgła dwutarczowego do skrzyń manualnych równoległych.
W zasadzie nie ma konieczności wstępnego wyjaśniania uczestnikom naszych szkoleń podstawowych pojęć i ogólnych zagadnień technicznych związanych z produktami marek Grupy Schaeffler, jednak mamy w swej edukacyjnej ofercie również pełne szkolenie z układów przeniesienia napędu, rozłożone w czasie na kilka godzin. Przedstawiamy w jego ramach bazowe informacje o budowie i zasadach działania sprzęgieł oraz dwumasowych kół zamachowych. Te szkolenia, wbrew pozorom, cieszą się sporym zainteresowaniem warsztatów zaopatrywanych przez naszych dystrybutorów.
Jeśli chodzi o aktywność uczestników, to osobiście nie zauważam zmian w tym zakresie. Wydaje się ona być zależna od pory dnia i osobistych cech charakteru każdego ze szkolonych mechaników. Z roku na rok jest coraz większa grupa mechaników zainteresowanych szkoleniami szczegółowymi, którzy przychodzą na szkolenie z wiedzą o temacie i chcą tę wiedzę poszerzyć.
Myślę, że wpływ instruktorskiej pracy na zawodowy rozwój szkolonych jest trudny do zmierzenia, niemniej jednak z pewnością istnieje korelacja pomiędzy szkoleniami pozytywnie ocenianymi przez ich uczestników a wzrostem sprzedaży części omawianych na tych szkoleniach.
0 komentarzy dodaj komentarz