Fot. Inter Cars, archiwum, Volkswagen, Stellantis
Eksperci infolinii analizują dostępną bazę i znajdują w niej zarejestrowane podobne problemy. Diagnozy okazują się czasem dość zaskakujące
Poziom skomplikowania współczesnych aut jest na tyle wysoki, że prędzej czy później w każdym warsztacie pojawi się klient z problemem, którego rozwiązanie okaże się kłopotliwe. W przypadku, gdy nawet doświadczeni mechanicy bezradnie rozkładają ręce, z pomocą przychodzą eksperci infolinii technicznej Inter Cars.
Kiedy diagnoza usterki, którą zlecił warsztatowi klient, przysparza wyjątkowych trudności, konieczne może być skonsultowanie jej z wykwalifikowanym specjalistą. Taką możliwość oferuje infolinia ekspercka Inter Cars, dostępna pod numerem telefonu 22 714 11 10. Po wykręceniu tego numeru mechanik skontaktuje się z doświadczonym specjalistą, który ma pod ręką szeroką bazę instrukcji, schematów oraz innych pomocy technicznych, a także bogatą historię niecodziennych usterek (i ich rozwiązań) z całej Polski.
Infolinia ekspercka to usługa dająca możliwość szybkiej konsultacji problemu z wykwalifikowanym doradcą, który pomoże na każdym etapie diagnozy oraz naprawy pojazdu. Skorzystanie z tej usługi pozwoli na sprawne przeprowadzanie trudnych napraw, miejsce na stanowisku warsztatowym szybciej się zwolni, a klient opuści serwis z dobrą opinią na jego temat.
Czasami przyczyna występującego problemu jest tak nieoczywista, że nawet wysokiej klasy mechanik nie ma szansy samodzielnie jej zdiagnozować. Jeden z użytkowników infolinii – właściciel warsztatu, który miał za zadanie naprawić opla, który „skrzypi” podczas przyśpieszania – przyznaje, że poddałby się w tym przypadku bez pomocy eksperta z infolinii technicznej.
Co okazało się przyczyną skrzypienia? Jakie inne niecodzienne rozwiązania podpowiedzieli eksperci infolinii?
Problem
Pojazd przyjechał do serwisu w trybie awaryjnym, z wyraźnym brakiem mocy. W pamięci błędów odczytano błąd: „Słaba skuteczność katalizatora NOx”. Samochód wyposażony był w system SCR, więc przystąpiono do diagnostyki pod tym kątem. Jednak po usunięciu błędów usterka wciąż pojawiała się w trakcie jazdy. Wtedy serwis zdecydował się skorzystać z porady infolinii technicznej.
Diagnoza
Po konsultacji z doradcą technicznym na infolinii wykonano test zaworu wtryskującego płyn AdBlue. Zgodnie z zaleceniem konsultanta, wykonano demontaż wtryskiwacza z układu wydechowego oraz przeprowadzono test przy użyciu testera diagnostycznego. Ilość wtryśniętego płynu okazała się właściwa i zgodna z danymi zawartymi w platformie informacyjnej.
Podczas drugiej konsultacji ekspert zalecił sprawdzenie jakości płynu pobranego z menzurki, do której był wtryskiwany podczas testu wydajności. Okazało się, że płyn ma niebieskawy kolor.
Rozwiązanie
Finalnie okazało się, że do zbiornika na płyn AdBlue został wlany płyn do spryskiwaczy. Pomyłka ta była przyczyną wszystkich problemów.
Problem
Do serwisu przyjechał Volkswagen Tiguan Allspace z silnikiem o kodzie DFGA. Jego kierowca skarżył się na usterkę systemu Side Assist. W samochodzie nie działał system monitorowania martwego pola oraz asystent wyjazdu z miejsca parkingowego. W sterowniku sytemu zapisany był błąd C1114F0 – Sterownik asystenta zmiany pasa ruchu – Automatyczna kalibracja niemożliwa.
Diagnoza
Po kontakcie z infolinią techniczną, ekspert zweryfikował dostępne procedury: brak manualnej kalibracji, kalibracja wykonywana jedynie dynamicznie. Zalecił sprawdzenie mocowania sterowników Master i Slave systemu Side Assist. Nie stwierdzono żadnych uszkodzeń mocowań ani modułów.
Rozwiązanie
Po weryfikacji dokumentacji serwisowej okazało się, że rozwiązaniem jest montaż dodatkowej osłony ekranującej, która ma eliminować zakłócenia. Specjalista infolinii Inter Cars podał numer katalogowy odpowiedniej części. Po jej zamontowaniu, serwis ponownie skalibrował system i rozwiązał problem klienta.
Problem
Problem zgłaszany przez warsztat to brak możliwości uruchomienia silnika. Odczytany błąd w pamięci sterownika silnika: P0001 – Regulacja wysokiego ciśnienia paliwa – Przerwa/zwarcie.
Diagnoza
Ekspert infolinii, po zweryfikowaniu problemu w tworzonej na bieżąco bazie przypadków, stwierdził, że podobny problem w tym samochodzie został zgłoszony na infolinii już 16 razy. Zalecił weryfikację jakości połączenia elektrycznego w złączu jednostki dozowania paliwa, zamontowanej w pompie wysokiego ciśnienia.
Rozwiązanie problemu
W warsztacie dokonano pomiaru wiązki elektrycznej dozownika paliwa. W oparciu o schemat elektryczny przeprowadzono stosowne naprawy i wymieniono złącze elektryczne. Dzięki informacji eksperta Inter Cars, problem został rozwiązany w bardzo krótkim czasie.
Problem
Właściciel opla, który przyjechał do warsztatu, skarżył się na skrzypienie pojawiające się podczas przyspieszania na każdym biegu. Dodatkowym problemem był pisk podczas uruchamiania silnika. Mechanik zdiagnozował problem i podjął decyzję o wymianie sprzęgiełka alternatora oraz rolki napinającej pasek osprzętu. Objawy jednak nie zostały w pełni usunięte.
Diagnoza
Ekspert infolinii przeanalizował dostępną bazę i znalazł w niej zarejestrowane podobne problemy w różnych samochodach. Diagnoza okazała się dość zaskakująca, a przyczyną nierozwiązanego problemu były niewłaściwie dokręcone świece zapłonowe bądź nieszczelności w okolicach gwintów świec.
Rozwiązanie
Po nieudanych próbach naprawy, mechanicy zdecydowali się sprawdzić moment obrotowy dokręcenia świec zapłonowych i okazało się, że ekspert infolinii Inter Cars skutecznie zdiagnozował awarię. Problem całkowicie ustąpił po wymianie świec zapłonowych i właściwym ich dokręceniu, zgodnie z procedurą.
Infolinia to usługa oferowana przez Dział Szkoleń Inter Cars. Obecnie klienci mogą uzyskać dofinansowanie na korzystanie z niej. Więcej informacji oraz cennik znajduje się w zakładce „Infolinia ekspercka” na stronie szkolenia.intercars.com.pl.
0 komentarzy dodaj komentarz