Fot. Akzo Nobel, Bosch, Cromax, Denso, Inter Cars, Magneti Marelli, Metelli, Multichem, Schaefler, Texa, Wimad
Dział szkoleń w naszej firmie powstał w 2004 roku i od początku jestem za niego odpowiedzialny. Szkolenia organizowane są zarówno w siedzibie naszej firmy (jednorazowo do 12 osób, grupa lakiernicza, grupa kolorystyczna lub grupa mieszana), z wykorzystaniem sali wykładowej oraz kabiny lakierniczej, jak i u klienta (w Polsce lub za granicą). Podczas wyjazdów wykorzystujemy techniczną infrastrukturę klienta albo nasz mobilny samochód szkoleniowy.
Organizujemy też imprezy plenerowe (ok. 40 osób) dla klientów dystrybutorów naszych produktów. Zajęcia teoretyczne odbywają się wówczas w wynajętych salach wykładowych z cateringiem, a praktyczne – z użyciem naszego samochodu szkoleniowego oraz mobilnej kabiny lakierniczej. Wszystkie te formy są dla naszych klientów bezpłatne.
Na zajęciach teoretycznych omawiamy naszą ofertę produktową oraz możliwości naszych systemów mieszania kolorów (programy recepturowe, dokumentacja kolorystyczna, paleta tonerów). W części praktycznej uczestnicy mają możliwość zapoznania się z naszymi technologiami. Celem naszych szkoleń, zarówno teoretycznych, jak i praktycznych, jest szerzenie wiedzy i umiejętności związanych z naszym produktami. Pozwala to nam w wymierny sposób zwiększać ich sprzedaż. Wiedza nabyta tą drogą sprawia, że sprzedawca lub dystrybutor może bez obaw polecać te produkty swoim klientom, natomiast lakiernik śmiało je stosuje w swoim warsztacie.
Poziom wiedzy uczestników jest bardzo zróżnicowany, gdyż są wśród nich osoby z długoletnim doświadczeniem oraz nowicjusze. Generalnie więc każde szkolenie zawiera element "przypomnienia" z większym lub mniejszym naciskiem w zależności od znajomości tematu w danej grupie. Działamy tu elastycznie i zawsze dostosowujemy się do poziomu wiedzy oraz doświadczenia uczestników, tak żeby efekt szkolenia był zadowalający dla obu stron, a jego cel został osiągnięty.
Aktywność szkolonych bardzo często wynika z ich doświadczenia i znajomości tematu. Uczestnik o dużej wiedzy jest bardziej aktywny, zadaje dużo pytań, gdyż wie, o co pytać. Nasza branża jest bowiem specyficzna i wymaga ciągłego przekazywania informacji o nowych produktach, systemach czy programach recepturowych. Wymiernym zaś efektem pracy instruktorskiej jest znajomość produktu wśród naszych klientów, a co za tym idzie – wzrost jego sprzedaży.
0 komentarzy dodaj komentarz