Koszt naprawy przekładni automatycznej może dorównać cenie nowego urządzenia, a nawet ją przewyższyć. Część usterek można jednak wyeliminować poprzez zastosowanie specjalnych dodatków.
Firma Liqui Moly zaleca, aby przed wymianą oleju w przekładni zastosować dodatek do płukania ATF. Po dolaniu dodatku do starego oleju trzeba uruchomić silnik samochodu na 15 minut. W tym czasie należy kilkakrotnie, przy wciśniętym pedale hamulca, przestawiać kolejne przełożenia (P-R-N-D). Przed zalaniem nowego oleju trzeba też wymienić filtr.
Przyczyną pogorszenia się płynności jazdy są ubytki oleju wynikające się z nieszczelności układu. Łatwo je wykryć, ponieważ pod zaparkowanym samochodem powstają oleiste plamy. Niewystarczająca ilość oleju również doprowadzi do bezpowrotnego zużycia się elementów skrzyni biegów. Zanim użytkownik zdecyduje się na rozebranie przeciekającej skrzyni, powinien użyć doraźnie specjalnego dodatku do ATF. Ma on właściwości zwiększające lepkość oleju, co z jednej strony pozwoli na wypełnienie nieszczelności, a z drugiej poprawi płynność zmiany przełożeń.
0 komentarzy dodaj komentarz