Dlaczego motoryzacyjne części zamienne oferowane przez niezależnych dystrybutorów są z reguły tańsze od tzw. oryginalnych, czyli oznaczonych logo producenta pojazdu? Koszty wytwarzania muszą być przecież podobne, skoro jakość produktów jest w obu wypadkach identyczna lub co najmniej porównywalna. Czy jednak taki sam jest dostęp warsztatów do potrzebnej informacji i technicznego wsparcia? O refleksje związane z tego rodzaju zagadnieniami poprosiliśmy ekspertów mających z nimi do czynienia w swej codziennej praktyce.
Od nas zależą sukcesy niezależnych warsztatów
Części od niezależnych dystrybutorów rzeczywiście są korzystną pod względem cen alternatywą dla produktów sygnowanych przez producentów pojazdów. Jednocześnie zdecydowanie przewyższają gatunkowo najtańsze, nieznanej jakości i pochodzenia części, które można nabyć np. w Internecie czy na giełdzie. Dobre, niezależne warsztaty są w stanie zaproponować klientom towary dostosowane do ich potrzeb, możliwości finansowych, ale zapewniające odpowiedni poziom jakości i bezpieczeństwa. W ofercie niezależnych, doświadczonych dystrybutorów można je znaleźć w różnych przedziałach cenowych. Serwisy niezależne w 99% przypadków używają części tzw. aftermarketowych, rzadko posiłkując się dostawami produktów sygnowanych przez producentów pojazdów, gdy dany element można nabyć jedynie z tego źródła. Korzystna relacja ceny do jakości sprawia, że aż 89% wizyt w serwisach przypada na placówki niezależne. To właśnie części aftermaketowe umożliwiają im funkcjonowanie.
Jako importer i dystrybutor proponujemy naszym partnerom handlowym części największych i najbardziej liczących się firm, produkujących elementy niezbędne do napraw i wymian eksploatacyjnych w samochodach osobowych i dostawczych. W naszej ofercie handlowej można znaleźć produkty takich marek, jak Monroe, Bosch, TRW czy Denso. Produkty tych samych firm można też znaleźć w pudełkach sygnowanych przez producentów pojazdów. Są to zatem te same części, tej samej jakości, ale w zdecydowanie lepszej cenie.
Z kolei tzw. tańsze zamienniki, czyli produkty pochodzące z krajów o niskich kosztach wytwarzania, niosą spore ryzyko, że ich niska cena znajduje odzwierciedlenie w poziomie jakości. O cenie części uznanych marek, oferowanych przez niezależnych dystrybutorów, decydują bowiem nie tylko wyższe koszty produkcji, lecz także funkcjonowanie działów badań i rozwoju.
Nasz system dystrybucji opiera się na sieci niemal 1000 partnerów handlowych – najlepszych niezależnych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych. Za ich pośrednictwem docieramy do ponad 11 000 warsztatów samochodowych na terenie Polski i Europy. Nasi partnerzy handlowi oraz ich klienci – serwisy – mogą liczyć na wsparcie m.in. w postaci systemów elektronicznego wspomagania sprzedaży, najnowocześniejszych technologii internetowych, szkoleń podnoszących kwalifikacje ich kadry, efektywnego systemu logistycznego, a także zintegrowanych działań promocyjnych. Nie do przecenienia jest również dostęp do danych technicznych, np. firmy HaynesPro, dystrybuowanych przez Moto-Profil i naszych partnerów. Ponadto oferujemy dostęp do help desku technicznego poprzez telefon czy e-mail. Taki system zapewnia wsparcie w zakresie najważniejszych, codziennych procesów, dając jednocześnie dużą dozę niezależności. Warsztaty są pośrednimi adresatami naszych działań. Wsparcie udzielane przez nas i naszych dostawców partnerom handlowym wydatnie wpływa na utrzymanie relacji pomiędzy hurtowniami, sklepami i warsztatami. Cykle treningowe, internetowe katalogi, doradztwo techniczne – są to działania, których beneficjentami są także warsztaty. Żaden producent samochodów nie da takiego wsparcia niezależnym serwisom.
0 komentarzy dodaj komentarz