Firma ZF osiągnęła w pierwszym półroczu zaplanowany poziom sprzedaży i zysków.
W przeciwieństwie do pierwszego półrocza 2020 roku, na które znaczny wpływ miała pandemia Covid-19, w pierwszych sześciu miesiącach br. firma osiągnęła sprzedaż w wysokości 19,3 mld euro (2020: 13,5 mld euro). W ujęciu rok do roku odpowiada to wzrostowi o 43%. Skorygowany EBIT wyniósł 1,0 mld euro (2020: minus 177 mln euro). Pozytywny rozwój działalności kontrastuje z ogólnie trudnym i niestabilnym międzynarodowym otoczeniem rynkowym.
Oprócz pracy w warunkach pandemii, na wyniki Grupy ZF w pierwszej połowie roku miały wpływ takie czynniki, jak niedobory na rynku półprzewodników i zakłócenia w łańcuchach dostaw, a także wzrost cen surowców i usług logistycznych. W związku z tym firma ZF częściowo dostosowała i skróciła swoje łańcuchy dostaw, między innymi poprzez zwiększenie zaangażowania lokalnych dostawców.
W ostatnich miesiącach firma ZF poczyniła postępy w realizacji układu zbiorowego zawartego rok temu z radą zakładową i związkami zawodowymi w Niemczech. W niemieckich zakładach trwają rozmowy mające na celu opracowanie celów dotyczących ich przyszłościowego ukierunkowania.
Biorąc pod uwagę ostatnie wydarzenia i niepewne perspektywy na najbliższe miesiące, spowodowane obecną sytuacją w łańcuchu dostaw, ZF podtrzymuje swoją prognozę na cały rok. Firma spodziewa się, że w tym roku osiągnie sprzedaż na poziomie od 37 do 39 miliardów euro.
W drugiej połowie roku ZF przewiduje utrzymujące się obciążenie z powodu wyższych kosztów surowców i usług logistycznych. Zagrożenia mogą pojawić się w związku z dalszą ograniczoną dostępnością półprzewodników oraz dalszym rozwojem pandemii wirusa Covid-19.
Pod hasłem „Next Generation Mobility. Now!" ZF zaprezentuje swoje rozwiązania i pomysły dla mobilności jutra na targach IAA Mobility 2021 w Monachium. Nowa koncepcja wykracza daleko poza motoryzację, obejmując wszystkie segmenty mobilności indywidualnej i publicznej. Centralnym punktem prezentacji jest „samochód zdefiniowany przez oprogramowanie" oraz technologie systemowe dla pojazdów elektrycznych o dużym zasięgu, takich jak te używane w serii wyścigowej Formuły E.
0 komentarzy dodaj komentarz