Firma technologiczna ZF kontynuuje prace nad rozpowszechnieniem przełomowych technologii dla mobilności nowej generacji, koncentrując się na produktach dla pojazdów definiowanych programowo, autonomicznej jazdy i mobilności elektrycznej. Niektóre z tych systemów są opracowywane, testowane i produkowane w zakładach i centrach inżynieryjnych ZF w Polsce. Cztery centra inżynieryjne działające w Polsce (w Bielsku-Białej, Częstochowie, Łodzi i Wrocławiu), zatrudniają już ponad 1800 osób i nadal intensywnie rekrutują, wdrażają nowe technologie i realizują projekty dla coraz większej liczby klientów.
Działalność badawczo-rozwojowa Centrum Inżynierii Elektroniki ZF w Częstochowie stała się fundamentem dla powstania Zakładu Elektroniki, w którym ZF produkuje nowoczesne komponenty elektroniczne dla zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), takie jak kamery S-Cam 4.8, radary czy superkomputery ZF ProAI dla funkcji zautomatyzowanej jazdy.
Pojazdy przyszłości będą charakteryzować się wysokim poziomem zintegrowania z siecią i automatyzacji zdefiniowanej przez oprogramowanie. Ale "samochód definiowany programowo" to znacznie więcej niż "smartfon na kółkach". Różnica polega na jakości i ilości komponentów sprzętowych, które muszą być inteligentnie połączone przez platformę oprogramowania, aby umożliwić wygodne i bezpieczne przemieszczanie się.
– W miarę jak branża zmierza w kierunku pojazdów definiowanych programowo, które obejmują scentralizowaną domenę i kontrolery strefowe, ZF wykorzystuje swoją wieloletnią wiedzę w zakresie sprzętu i oprogramowania do sterowania ruchem pojazdów, aby pomóc w tworzeniu nowych funkcjonalności i zwiększenia poziomów autonomiczności – powiedział Rafał Zatorski, dyrektor Centrum Inżynieryjnego Elektroniki ZF w Polsce.
ZF pokazuje, jak pomocny może być ciągły przepływ danych w chmurze w opracowywaniu nowych funkcji ruchu pojazdu. Korzystanie z geolokalizacji opartej na chmurze stanowi podstawę do dostosowania wysokości jazdy pojazdu w przypadku napotkania przeszkód, takich jak progi zwalniające, strome podjazdy, a nawet przeszkody terenowe. Rozwój systemów oprogramowania sterującego pojazdem i ich rola w nowych architekturach E/E będą nadal wzmacniane przez ciągłą wymianę danych z potencjałem do tworzenia oprogramowania jako produktu i niestandardowych aplikacji.
Centra Inżynieryjne Elektroniki ZF w Częstochowie i Łodzi zatrudniają obecnie ponad 880 pracowników. Jako pierwsza, już w 2005 roku, została otwarta lokalizacja w Częstochowie. Kolejna, Łódzka działa od roku 2017. Obie placówki ściśle współpracują ze sobą oraz z innymi jednostkami R&D na świecie w ramach Grupy ZF (m.in. w Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Anglii, Francji, Chinach i Indiach).
Inżynierowie zatrudnieni w Centrach zajmują się projektowaniem, testowaniem i walidacją elektronicznych systemów bezpieczeństwa dla przemysłu samochodowego. Należą do nich pasywne systemy bezpieczeństwa (np. elektroniczny moduł aktywowania poduszki powietrznej czy czujniki przyśpieszenia i ciśnienia), systemy z obszaru ADAS (takie jak detekcja radarowo-wizyjna oraz moduły i komputery sterujące), a także układy kierownicze i hamulcowe (elektryczne wspomaganie kierownicy czy ABS, kontrola trakcji i stabilizacji toru jazdy).
0 komentarzy dodaj komentarz