Jest to praktyczny i niewielki przyrząd pomiarowy stworzony przez Texę we współpracy z firmą Brembo. Pozwala on wiarygodnie i z dokładnością do dziesiątej części milimetra określać zużycie tarcz hamulcowych bez demontażu koła.
Ponadto przy zastosowaniu prostego adaptera umożliwia również sprawdzenie stanu zużycia bieżników opon. W sumie to rozwiązanie mieć może znaczenie wręcz przełomowe w rozwoju warsztatów prowadzących serwisowanie i naprawy hamulców, a także dla serwisów ogumienia. Jednocześnie stanowi istotny wkład w poprawę bezpieczeństwa ruchu pojazdów drogowych. Wiadomo bowiem, iż jedną z czynności, które przyczyniają się do tego jest częsta, okresowa kontrola stanu kół i hamulców.
Widok przyrządu podczas emisji wiązki laserowej
Laser Examiner sprawia, że wykonanie obu tych badań staje się łatwe i szybkie. Urządzenie pozwala przygotować też specjalny raport dla klienta, przedstawiający „stan zdrowia” kół pojazdu. Zapewnia tym samym profesjonalną obsługę serwisową, pomagającą pozyskiwać stałych klientów.
Do zalet tego produktu zalicza się również jego ergonomiczny design i estetyczna stylistyka. Cechy te umożliwiają łatwe użycie przyrządu, nawet w przypadku utrudnionego dostępu do tarczy hamulcowej, a także stanowią niewątpliwą atrakcję dla potencjalnych klientów warsztatu.
Sposób mierzenia tarczy
Dla rozpoczęcia właściwego pomiaru wystarczy przyłożyć do tarczy hamulcowej końcówkę przyrządu z wbudowanym, podwójnym magnesem. Potem naciśnięcie tylnego przycisku powoduje emisję wiązki laserowej, za pomocą której tarcza jest skanowana poprzecznie. Kolejne kliknięcie tego samego przycisku sprawia, że analizowany obraz zostaje utrwalony przez mikrokamerę.
Laserowa kontrola stanu bieżnika opony
Laser Examiner przetwarza dane w czasie rzeczywistym i porównuje je z zadaną wartością minimalną. Porównanie to odbywa się nie tylko za pomocą wartości numerycznych, lecz również wizualnie, co umożliwia operatorowi dokonanie natychmiastowej oceny intuicyjnej.
Szybka kontrola hamulców i opon samochodu w warsztacie
Wykrywanie błędnych pomiarów następuje automatycznie, ponieważ Laser Examiner posiada bardzo dokładny system pomiarowy, orientowany wbudowanym żyroskopem. Pozwala on natychmiast powiadomić użytkownika o tym, iż pomiar został dokonany w sposób nieprawidłowy, więc należy go powtórzyć.
Pomiar bieżnika opony
Innym rodzajem kontroli, która powinna być regularnie przeprowadzana, jest sprawdzenie stanu zużycia bieżnika opony. Jak wiadomo, zmniejszona grubość bieżnika wpływa niekorzystnie na stabilność pojazdu i stwarza ryzyko uszkodzenia opony, a w przypadku deszczu powoduje wystąpienie zjawiska aquaplaningu, w wyniku którego kierowca traci kontrolę nad pojazdem.
Laserowe skanowanie powierzchni ciernej tarczy
Laser Examiner wyposażony jest w charakterystyczną głowicę magnetyczną, która pozwala w krótkim czasie uzyskać pomiar głębokości bieżnika. Urządzenie, oparte na kole, oświetla profil opony wiązką laserową i dokonuje obiektywnego pomiaru.
Prosta usługa
Dla kontroli i zarządzania informacjami pochodzącymi z pomiarów tarcz i opon, Texa opracowała praktyczną aplikację do zainstalowania w komputerze z systemem Windows lub na tablecie warsztatowym Axone Nemo. Funkcja ta współpracuje z urządzeniem Laser Examiner. Dzięki prostemu i intuicyjnemu interfejsowi graficznemu, w krótkim czasie można przeprowadzić z jej pomocą obiektywny test „układu kół”.
Współpraca urządzenia Laser Examiner z tabletem
Menu podzielone jest na trzy rodzaje pomiarów: tarcza, opona, fast check. Korzystając z ostatniej opcji, operator może rozpocząć szybką kontrolę zużycia tarcz i bieżnika, co jest bardzo przydatną informacją dla klientów podczas przyjmowania samochodu do warsztatu. Po zakończeniu pomiaru można wydrukować pełny raport i wręczyć go właścicielowi pojazdu.
Lepsze zarządzanie
Oprogramowanie Laser Examiner posiada funkcje niezbędne z punktu widzenia pozyskiwania stałych klientów. Pozwalają one warsztatom wielomarkowym i specjalistycznym serwisom ogumienia lepiej zarządzać testami tarcz i opon, tworząc kompletny i zawsze aktualny rejestr zawierający wyniki wykonanych badań i umożliwiający, tym samym, planowanie obsługi serwisowej.
0 komentarzy dodaj komentarz