20 stycznia rozpoczęły się zapisy do czwartej edycji programu edukacyjnego dla gimnazjalistów "Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha". Celem programu jest rozwijanie kreatywności młodzieży i zachęcanie jej do realizowania własnych pomysłów na wynalazki.
W ramach programu, który w tym roku organizowany jest pod hasłem "Wynalazki są wszędzie", odbędzie się około 50 warsztatów pokazujących praktyczną stronę nauk ścisłych. Podczas zajęć uczniowie pod okiem studentów z kół naukowych Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej będą m.in. budować roboty i motocykle, konstruować makiety mostów, drukować przedmioty w trójwymiarze oraz poznają sposoby stosowania biomateriałów.
Zwieńczeniem programu będzie konkurs na wynalazek, w którym uczestnicy przygotują prototypy urządzeń własnego pomysłu. Gale finałowe odbędą się pod koniec roku szkolnego.
Czwartą edycję "Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha" zainauguruje spotkanie poświęcone wspieraniu kreatywności w polskich szkołach. Eksperci przekażą praktyczne wskazówki dotyczące pracy z młodzieżą i podpowiedzą, gdzie można szukać inspiracji na scenariusze kreatywnych zajęć z przedmiotów ścisłych.
Oprócz możliwości pogłębiania wiedzy podczas zajęć na politechnikach zarówno uczniowie, jak i nauczyciele będą mogli poznać opracowaną na Uniwersytecie Stanforda metodę Design Thinking, która polega na tworzeniu produktów i usług w oparciu o zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników. Zespół Design Thinking Warsaw przeprowadzi zajęcia dla nauczycieli, którzy dowiedzą się jak inspirować uczniów do poszukiwania nowych pomysłów, jak również dla młodzieży, demonstrując w jaki sposób szybko przygotować prostą konstrukcję prototypu.
Zapisy na warsztaty w ramach "Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha" trwają do 14 lutego. Nauczyciele rejestrują uczniów wypełniając formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie programu www.akademiawynalazcow.edu.pl. Udział w programie jest bezpłatny, a zespoły, które dotrą do finału mogą liczyć na dofinansowanie na etapie przygotowywania prototypów wynalazków.
0 komentarzy dodaj komentarz