Firma S-PLUS, specjalizująca się w usługach autodetailingu (renowacji wnętrza i karoserii pojazdu) pokusiła się o wyjaśnienie, dlaczego używane auta sprowadzone z Europy Zachodniej wyglądają lepiej niż te same modele oferowane z drugiej ręki w Polsce.
Czy Niemcy dbają o swoje samochody bardziej niż Polacy? Czy lepszy stan dróg ma wpływ na to, że samochody zza Odry mają mniej rys i wgnieceń? I czym wytłumaczyć niemal idealny stan wnętrz? Oczywiście stan dróg i kultura użytkownika przekładają się na to, jak wygląda używany pojazd. Jednak lepsza kondycja zachodnich aut wynika też z faktu, że sprzedawcy spoza Polski oferujący kilkuletnie modele starają się najpierw doprowadzić je do porządku.
Zazwyczaj zanim auto trafi na zachodni rynek wtórny jest poddawane procesowi autodetailingu oraz zabiegom smart repairingu w celu usunięcia śladów użytkowania samochodu przez poprzedniego właściciela. Przy próbie kupna auta używanego w Polsce często słyszy się, że samochód może mieć otarcia i wgniecenia na karoserii właśnie dlatego, że był używany. Wynika to z faktu, że drobne uszkodzenia powłoki lakierniczej łączą się z koniecznością malowania całych elementów karoserii. To samo dotyczy niewielkich wgnieceń powstałych np. w wyniku uderzeń gradu.
Alternatywą dla długotrwałych i kosztownych napraw blacharsko-lakierniczych są wymyślone w USA systemy drobnych napraw estetycznych, które obejmują punktowe naprawy lakiernicze (zaprawki lakiernicze), ograniczające obszar działania niemal do powierzchni samego uszkodzenia. Obniża to nie tylko koszt naprawy, ale maksymalnie skraca jej czas. Proces smart repairingu obejmuje także naprawy odprysków na szybach klejonych oraz spawanie plastików z odtworzeniem ich oryginalnej barwy oraz struktury. W przypadku skórzanej tapicerki siedzeń smart repairing pozwala przywrócić oryginalną barwę skóry nawet w przypadku jej przetarcia. Metoda ta sprawdza się nawet w sytuacji wypalenia tapicerki materiałowej lub welurowej (bez jej całkowitej wymiany).
Wnętrze auta Alfa Romeo 159 przed i po zastosowaniu pakietu usług z zakresu autodetailingu (głębokie pranie foteli zabrudzonych podczas czteroletniego użytkowania), fot. S-PLUS
W trakcie takich operacji zarówno wnętrze, jak i karoseria oraz silnik samochodu są poddawane serii zabiegów kosmetycznych. Usuwane są zabrudzenia z nadwozia (smoła, lotna rdza, owady itp.), a karoseria przechodzi proces polerowania likwidujący rysy powierzchowne i zmatowienia.
Detailing wnętrza to kilkanaście czynności: od czyszczenia popielniczek przez odkurzanie, pranie tapicerki, podłóg i podsufitki, wnętrza bagażnika, a nawet wnęki koła zapasowego. Gdy samochód był używany przez osobę palącą, za pomocą specjalnego urządzenia usuwa się także nieprzyjemny zapach tytoniu.
Do niedawna to zachodni klienci uznawani byli za bardziej wymagających. Jednak obecnie także polscy sprzedawcy coraz częściej mają do czynienia z klientami żądającymi aut używanych w dobrym stanie.
W Polsce działa już 21 salonów sieci S-PLUS świadczących profesjonalne usługi napraw typu smart repair oraz autodetailing. Jeszcze do końca roku planowane jest otwarcie kolejnych placówek.
2012-12-23 12:51
S plus
były S plusowiec
99% usług S Plusa to zwyczajne usługi Prania, lakierowania itp.. tyle że 100 razy drożej ze względu na otoczkę jaką wokoło tego robią no i nazywają się Salonami ha ha
1 komentarzy dodaj komentarz