Niemal każdy mechanik zetknął się z problemem naprawy tylnej belki zawieszenia marek: Peugeot, Citroën, Renault, resorowanej za pomocą drążków skrętnych. Naprawa tego typu zawieszeń jest trudna, a w wielu przypadkach wręcz niemożliwa bez specjalnych narzędzi i doświadczenia.
Firma Antałex od 2003 roku specjalizuje się w profesjonalnej regeneracji takich belek zawieszenia. Usprawnianie i optymalizowanie procesu regeneracji systematycznie obniża koszty jednostkowe, dzięki czemu belki są coraz tańsze i powszechniej dostępne.
Pomimo tego, że regeneracja belek zawieszenia różni się w zależności od marki i modelu pojazdu, to liczne elementy tego procesu są wspólne. Poszczególne etapy regeneracji przedstawiamy na przykładzie samochodu Peugeot 206. Są one następujące:
Jak widać, proces regeneracji belek zawieszenia samochodów: Peugeot, Citroën, Renault jest skomplikowany i w wielu przypadkach niemożliwy do przeprowadzenia w warunkach warsztatowych. Tylko wieloetapowa kontrola na każdym etapie pozwala zachować reżim technologiczny i zapewnić bezproblemową pracę zawieszenia przez kilka lat eksploatacji.
Każda belka rozbierana jest na poszczególne elementy składowe
Trwałość, wygląd oraz stan techniczny belki po profesjonalnej regeneracji są porównywalne z fabrycznie nową częścią, co firma potwierdza udzielaną 2-letnią gwarancją.
Część mechaników podejmuje próby regeneracji tego typu belek w swoim warsztacie, jednak najczęściej są one nieudane. Zdecydowana większość sięga jednak po gotowe produkty, poddane regeneracji w wyspecjalizowanych zakładach, tym bardziej, że belki stają się coraz łatwiej dostępne w największych sieciach dystrybucji części samochodowych, takich jak Inter Cars (marka Fortune Line) czy Elit Polska.
Kontrola parametrów technicznych na każdym etapie regeneracji
Ważnym aspektem regeneracji belek jest ochrona środowiska i zasobów naturalnych. Regeneracja części samochodowych przynosi wymierne korzyści dla środowiska naturalnego i staje się coraz bardziej powszechna. Każdego roku w firmie Antałex zużyte części samochodowe o wadze 2000 do 2500 ton otrzymują nowe życie bez potrzeby ich ponownego przetworzenia (segregacja – złomowanie – przetopienie elementów metalowych – odlewanie nowych elementów – obróbka – kontrola – montaż). Ma to znaczący wpływ na ochronę środowiska.
0 komentarzy dodaj komentarz