strona główna Układy jezdne Awaria przekładni kierowniczej
2019-01-11, ostatnia aktualizacja 2019-01-11 06:00

Awaria przekładni kierowniczej

Do najbardziej popularnych modeli samochodów regenerowaną przekładnię można w firmie Lauber kupić niezwłocznie

Lauber

Do najbardziej popularnych modeli samochodów regenerowaną przekładnię można w firmie Lauber kupić niezwłocznie

Taka typowa sytuacja zapewne nie raz zdarzyła się w większości warsztatów samochodowych. W aucie klienta występuje poważny problem z pracą układu kierowniczego. Mechanik stwierdza awarię przekładni.

W niektórych przypadkach stan przekładni nie kwalifikuje jej od razu do wymiany. Czasem wystarczy założyć nowe osłony lub wymienić końcówki drążków. Bardzo często jednak zużycie podzespołu jest na tyle duże, że jakakolwiek próba naprawy w warunkach warsztatowych może okazać się nieskuteczna. Wytarcie tulei prowadzących listwę przekładni, uszkodzony rozdzielacz oleju, zatkane kanały hydrauliczne – to już poważne usterki, których naprawa wymaga bardziej kompleksowego podejścia.

Jeśli konieczna okaże się wymiana przekładni kierowniczej, to koszty takiej operacji mogą być bardzo zróżnicowane, w zależności od modelu pojazdu, a więc dostępności części na rynku wtórnym. Przekładnię do popularnego na polskim rynku kilku- lub kilkunastoletniego modelu samochodu kupimy nawet za 300–400 zł. Za ten sam element do rzadziej spotykanego auta trzeba jednak zapłacić nawet 2 000 zł lub więcej.

Precyzyjne obrabiarki fabryki w Słupsku zapewniają regenerowanym częściom jakość oryginałów

Zwykle uważa się, że zakup drogiej przekładni do nastoletniego już BMW lub alfy romeo jest nieopłacalny, ze względu na niską wartość rynkową całego auta i brak na rynku tanich zamienników.

W tej sytuacji warto zapoznać się z ofertą przekładni fabrycznie regenerowanych. Są to części używane, przywrócone do stanu fabrycznego przez specjalizującą się w takich usługach firmę. Poddana regeneracji przekładnia to produkt pełnowartościowy, objęty gwarancją, oferowany w niższej cenie niż część fabrycznie nowa.

Ekspresowa regeneracja

Niestety, mimo bardzo szerokiej rynkowej oferty, regenerowane przekładnie kierownicze do mniej popularnych modeli aut nie zawsze dostępne są od ręki. Oznacza to problem zarówno dla klienta, jak i dla warsztatu. Najczęściej w podobnych sytuacjach naprawa zostaje odłożona na później. Klient poszukuje niedrogiej przekładni, a mechanik czeka na jego decyzję. Auto zaś najpierw przez jakiś czas blokuje podnośnik w warsztacie, by w końcu stanąć w „poczekalni” na placu przed serwisem. Postój ten może trwać naprawdę długo.

Rozwiązanie takich problemów opracowała firma Lauber, zajmująca się fabryczną regeneracją części. Oferuje ona ekspresową usługę regeneracji przekładni.

Sprawność każdej zregenerowanej przekładni kontrolowana jest w fabryce na specjalnym stanowisku testowym

Firma ta ma w swojej ofercie zregenerowane produkty do najbardziej popularnych modeli aut, ale możemy także szybko i sprawnie fabrycznie zregenerować część dostarczoną przez klienta. Szczególnie wtedy, gdy chodzi o nietypową przekładnię, której nie ma w standardowej produkcji. Lauber jest w stanie wykonać całą taką usługę w czasie do 48 godzin roboczych.

Zlecenie wykonania usługi można złożyć, kontaktując się bezpośrednio z fabryką Lauber w Słupsku lub poprzez najbliższą filię firmy Inter Cars, która jest dystrybutorem produktów Lauber. Ceny regeneracji przekładni w 48 godzin zaczynają się od 400 zł netto. Zwykle jest to koszt zdecydowanie niższy od zakupu nowej przekładni do mniej popularnego samochodu. Po zleceniu wykonania usługi, firma zamawia kuriera, który od klienta odbierze część do regeneracji, czyli tak zwany rdzeń (rdzeń można także oddać w najbliższej filii Inter Cars). Zregenerowana część, również kurierem, trafi z powrotem do klienta we wspomnianym wyżej ekspresowym terminie. Na usłudze regeneracji 48 h zyskuje zarówno warsztat, jak i jego klient. Mechanik może wykonać naprawę w czasie od 3 do 5 dni roboczych.



Grzegorz Nowaczyk
Export Sales Manager Lauber



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2