strona główna Wydarzenia Realia są optymistyczne
2012-10-05, ostatnia aktualizacja 2012-10-05 07:52

Automechanika 2012

Realia są optymistyczne

Autonaprawa

W dniach od 11 do 16 września trwały we Frankfurcie nad Menem targi Automechanika 2012 poświęcone, jak zwykle, technice motoryzacyjnego zaplecza, czyli produktom pochodzącym ze wszystkich zaludnionych kontynentów współczesnego świata i oferowanym przede wszystkim europejskim niezależnym warsztatom samochodowym różnych specjalności.

Hasłem przewodnim tych targów było powtarzane na różnych stoiskach i w rozmaitych kontekstach angielskie słowo more (więcej). Jego uparcie optymistyczna wymowa zrazu zaskakiwała, a potem jednak przekonywała sceptyków oczekujących i tutaj kolejnych oznak światowego kryzysu. W olbrzymim kompleksie frankfurckich obiektów wystawowych rzeczywiście wszystkiego było tym razem najwięcej, począwszy od rekordowej liczby ponad 4,7 tysiąca wystawców. W ogromnej większości mieli oni do zaproponowania swym potencjalnym klientom więcej niż dotychczas i były to na ogół propozycje całkowicie realne, przystępne, wręcz oczekiwane. Potwierdzały, że mimo powszechnie znanych kłopotów rozwój światowej gospodarki i techniki bynajmniej nie zwalnia. Zmieniają się tylko rozwojowe trendy oraz aktualne zadania i wyzwania.

Obecność obowiązkowa

Globalnej konkurencji nie wygrywa się na targach, nawet na tych frankfurckich, największych i najważniejszych. Tutaj wymierne sukcesy odnoszą mniejsze firmy, a wielkie międzynarodowe korporacje demonstrują jedynie swój rynkowy potencjał, wyrażany pośrednio przez rozmiar i prestiżowe usytuowanie swej ekspozycyjnej powierzchni.

Automechanika

Imponująca serwisowa oferta Grupy VW przypominała o tym, że na światowym rynku motoryzacyjnych usług niezależne warsztaty muszą się liczyć z poważną konkurencją

Automechanika

Koncern Bosch miał na Automechanice, jak na wszystkich branżowych targach, cały kompleks stoisk, oddzielnych dla wszystkich motoryzacyjnych specjalności

Automechanika Automechanika
Automechanika

Eleganckie ekspozycje globalnych firm amerykańskich i japońskich podkreślały nie tyle asortymentową rozmaitość wystawianych produktów, co ich techniczne zaawansowanie i powszechną dostępność we wszystkich europejskich krajach, a także identyczną jakość dostaw dla renomowanych wytwórców samochodów i na rynek części zamiennych

Wbrew stereotypom

Frankfurcką Automechanikę przy każdej kolejnej jej edycji trzeba poznawać na nowo, gdyż natychmiast znajdują na niej odzwierciedlenie wszystkie nowe trendy techniczne, ekonomiczno-biznesowe, a nawet obyczajowe. Wystawcy są w większości od dość dawna ci sami, ale nie tacy sami, co ich goście przyjmują na ogół z życzliwym zdziwieniem.

Automechanika

Stoiska chińskie wciąż tworzą zwarte enklawy miniaturowych kiosków, reprezentujących wielkie firmy. Zwiedzających jest jednak już więcej, a przyjmowani są coraz częściej ze światową swobodą

Automechanika

Wspólne stoisko dwu niezależnych producentów odmiennych rodzajów warsztatowego sprzętu...
Czy znaczy to coś więcej niż widać na obrazku? Podobno w Szwecji są tylko sąsiadami

Automechanika

Polityczne kontakty chińsko-indyjskie trudno uważać za przyjazne, lecz ma ta reguła wyraźne wyjątki. Czy tylko na czas targów?

Automechanika

Znany w Polsce brytyjski producent motoryzacyjnych olejów, wchodzący do lipca br. w skład koncernu ExxonMobil, zadebiutował teraz na Automechanice jako firma... brazylijska z Sao Paulo

Automechanika Automechanika

Continental Aftermarket oprócz atrakcyjnego targowego stoiska zorganizował podczas targów
spotkanie serwisów zrzeszonych w sieci Centrum Hamulcowego ATE z 7 europejskich krajów.
Dla gości przygotowano specjalny program seminaryjno-szkoleniowy, prezentacje firmowych nowości
i tradycyjny (?) Oktoberfest 14 września

Konferencje prasowe

W tym roku spotkania zarządów czołowych motoryzacyjnych firm z przedstawicielami branżowych mediów odbywały się nie w specjalnych salach konferencyjnych, lecz bezpośrednio na stoiskach. Do zalet takiej koncepcji należy bezpośredni dostęp do różnych ciekawych eksponatów oraz możliwość skonsumowania tego i owego w trakcie słuchania prelekcji. Wadą jest brak koordynacji sprawiający, iż po kilka konferencji wyznaczano na tę samą godzinę albo tuż po sobie w odległych strefach targowych terenów. Szkoda, bo były to zajęcia bardzo atrakcyjne.

Automechanika

Lúcia Veiga Moretti - prezydent Delphi Product & Service Solutions (na mównicy z prawej) - zapowiedziała wprowadzenie na rynek w grudniu tego roku pierwszego dostępnego dla niezależnych warsztatów programu do diagnozowania układów turbodoładowania, uwzględniającego najnowsze rozwiązania techniczne i normy prawne obowiązujące w tym zakresie. Poinformowała też o asortymentowym wzroście firmowej oferty produktów elektronicznych dla motoryzacji w zakresie OE i aftermarketu aż o 400%
w porównaniu z rokiem 2010. Według prognoz Delphi, do roku 2015 około 40% całej wartości pojazdu będą stanowiły komponenty elektroniczne, a 60% napraw będzie dotyczyło
problemów związanych z elektroniką.

Automechanika

Alois Ludwig - prezes Rady Dyrektorów ZF Services - obszernie i przekonująco uzasadnił sens tegorocznego targowego motta firmy: More knowledge. More success, mówiąc o nowych systemach samochodowych, wdrażanych obecnie do produkcji przez renomowane marki koncernu: Sachs, Lemförder, Boge i ZF Parts. Sporo uwagi poświęcił ekonomicznej sytuacji firmy, której udział w światowym rynku części i zespołów motoryzacyjnych wynosi obecnie aż 20%, a w najbliższych latach przewiduje się 4-5-procentowy wzrost wartości sprzedaży. Zapowiedział zacieśnienie globalnej współpracy z siecią serwisową Boscha, a także
z chińskimi producentami samochodów elektrycznych.

Automechanika

Podczas konferencji na stoisku firmy Johnson Controls Power Solutions EMEA, do której należy znana marka akumulatorów Varta, zaprezentowano najnowsze rozwiązania z zakresu diagnostyki systemów akumulatorowego zasilania w samochodach elektrycznych i hybrydowych oraz tradycyjnych wyposażonych w funkcję start-stop. Będą one wykorzystywane m.in. w projekcie "VARTA Start-Stop Service Program", przygotowywanym do wdrożenia w niezależnych warsztatach naprawczych. Obejmie on szkolenia oraz dostawy specjalistycznych narzędzi, w tym także przeznaczonych do testowania akumulatorów i bieżącej diagnostyki systemów elektrycznych pojazdu.

Automechanika

Hasło "more" widniało także na targowym stoisku Schaeffler Automotive Aftermarket. Nawiązywał do niego w swym konferencyjnym wystąpieniu wiceprezes tej firmy, Maik Losleben, kojarząc je z dynamiczną ostatnio ekspansją marek LuK, INA i FAG w fabrycznym wyposażeniu pojazdów oraz na rynku części zamiennych. Źródłem tych sukcesów są, według niego, zarówno wysoka jakość samych produktów, jak też ich "wartość dodana" w postaci rozwiązań technologicznych i biznesowych udostępnianych warsztatom. Konferencja miała też swoją część praktyczną, prezentującą działanie poszczególnych firmowych konstrukcji oraz ich udział w strukturze nowoczesnych pojazdów.

Automechanika

Głównym tematem spotkania na stoisku KYB był wprowadzany obecnie przez tę firmę program informacyjno-instruktażowy oparty na kodach QR, odczytywanych za pomocą smartfonów z opakowań konkretnych części zamiennych. Zapewnia on również dostęp do filmów instruktażowych, przedstawiających poprawne procedury wymiany elementów zawieszenia. Dotychczasowe zaawansowanie i perspektywy rozwojowe tego programu omówiła szczegółowo Sue Clough - brand coordinator KYB Europe. Poświęcimy temu rozwiązaniu oddzielną publikację w następnym wydaniu "Autonaprawy".

Nasi i nie nasi

Wśród tegorocznych wystawców Automechaniki znalazło się 115 polskich firm, czyli więcej niż można ich spotkać na jakichkolwiek krajowych targach. Wiele z nich oferuje swe produkty we Frankfurcie już po raz kolejny, gdyż przekonało się o skuteczności tej metody pozyskiwania atrakcyjnych kontraktów. Zapewne w związku z tym powierzchnia polskich stoisk była przeważnie na tegorocznych targach większa, a wystrój - bardziej okazały niż poprzednio.

Błędne jest dość rozpowszechnione w kraju przekonanie, że kluczem do owych sukcesów są jedynie niskie ceny. Warunek główny to jednak zadowalająca jakość, bo bez niej o żadnych transakcjach nie może być mowy. W przeciwieństwie do chińskich, a także australijskich, nie przejawiają polscy przedsiębiorcy ochoty do występowania we wspólnych narodowych barwach, ale też ze swej państwowej przynależności nie czynią na ogół sekretu. Po prostu dosłownie i w przenośni pracują na własny rachunek.

Automechanika

Ładne stoisko, kompetentny personel, łatwa do zapamiętania marka, normalna biznesowa oferta. Adres? Przyjdzie i na to pora po nawiązaniu znajomości

Automechanika

Ładne stoisko, kompetentny personel, rozpoznawalna marka i oryginalna oferta. Adres internetowy ma na końcu "pl", co w niczym nie szkodzi ani nie pomaga

Automechanika

Ładne stoisko itd. Adresy internetowe są dwa i oba kończą się na "eu". Cóż, "polski akumulator" może nie zachęcać klienta do rzeczowej rozmowy

Automechanika

Firma polska, choć nazwę ma obcą i towar francuski, lecz nawet tu nie wszystko zależy od ceny, bo trzeba jeszcze zaufania do pochodzenia produktów

Automechanika

Polska oferta sformułowana bardzo czytelnie: nie chodzi o konkurencję, lecz o kooperację korzystną dla obu stron

Automechanika

Gdy trafi się marka na pozór swojska, to się okazuje, że pozory mylą



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2