strona główna Wydarzenia Wzbogacona oferta Grupy NTN
2024-11-22, ostatnia aktualizacja 2024-11-22 10:14

Wzbogacona oferta Grupy NTN

Prezentacja NTN na targach Automechanika 2024

NTN

Prezentacja NTN na targach Automechanika 2024

Jednym z filarów wzrostu NTN Europe jest rozwój oferty na rynku wtórnym. Plany na ten rok obejmują wprowadzenie kolejnych dwóch gam produktów z działu części zamiennych. Aby zachować pełną kontrolę nad tą ekspansją, NTN Europe koncentruje się na produktach, które uzupełniają istniejącą ofertę i są bezpośrednio związane z doświadczeniem biznesowym Grupy.

Christophe Idelon
Wiceprezes ds. motoryzacji

- Aftermarket NTN Europe Od momentu powstania, Grupa NTN zawsze wspierała graczy na motoryzacyjnym rynku części zamiennych, zarówno dystrybutorów, jak i warsztaty. Kierując się tą dynamiką i filozofią „Uczynić świat lepszą drogą”, wsparcie to obejmuje rozszerzanienaszej oferty, aby sprostać nowym wyzwaniom i stale rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty najwyższej jakości. Po udanym wprowadzeniu na rynek naszej gamy amortyzatorów pod koniec 2023 roku, z dumą zaprezentowaliśmy na targach Automechanika 2 nowe gamy czujników i regenerowanych półosi.

Rozszerzenie gamy czujników

NTN Europe powraca tej jesieni na czoło rynku czujników, znacznie poszerzając swoją ofertę. Będąc pionierem technologii ASB w 1997 r., dzięki doświadczeniu w dziedzinie czujników LIDAR i czujników momentu obrotowego oraz know-how w dziedzinie mechatroniki, firma poszerza dostępną do tej pory gamę 470 referencji czujników prędkości koła. Na rynek trafi 1150 nowych produktów, pokrywając tym samym 80% zapotrzebowania rynku europejskiego dla 6 dodatkowych typów czujników.

Do zarządzania silnikiem:

  • Czujnik położenia wałka rozrządu (CMP) - precyzyjnie określa położenie wałka rozrządu, informując ECU, kiedy powinien nastąpić wtrysk paliwa do każdego cylindra, aby zapewnić rozruch silnika.
  • Czujnik wału korbowego (CKP) - oblicza prędkość obrotową silnika, aby dostosować wtrysk paliwa do potrzeb pojazdu.
  • Czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - mierzy temperaturę silnika i przekazuje ją do ECU, który z kolei dostosowuje czas wtrysku i kąt zapłonu w przypadku przegrzania, aby zapewnić bezpieczeństwo silnika.

Do kontroli wydechu:

  • Czujnik ciśnienia spalin (EPG) - porównuje różnicę ciśnienia spalin na wlocie i wylocie filtra cząstek stałych, aby zapewnić zgodność pojazdu z europejskimi normami dotyczącymi emisji zanieczyszczeń.
  • Czujnik temperatury spalin (EGT) - monitoruje temperaturę przewodu wydechowego, chroniąc jego podzespoły przed przegrzaniem.

Dla bezpieczeństwa i komfortu:

  • Czujniki ciśnienia w oponach (TPMS) - monitoruje ciśnienie w oponach i zgłaszają wszelkie nieprawidłowości, zapewniając bezpieczeństwo pojazdu.
  • Czujniki prędkości obrotowej kół (ASB) - czujniki te odczytują prędkość obrotową koła i informują systemy pokładowe (ABS, EPS itp.), by aktywować je w razie potrzeby (jest to obecna oferta czuników NTN Europe).

Wprowadzając tę gamę, jedną z najbardziej kompleksowych na rynku, NTN Europe zaspokoi istniejące zapotrzebowanie na produkty najwyższej jakości. Czujniki te, sprzedawane pod marką SNR, są testowane i zatwierdzane przez zespół ds. jakości NTN Europe zgodnie z rygorystycznymi specyfikacjami.

Wprowadzane referencje obejmują zastosowania termiczne, które obecnie najczęściej potrzebują wymiany. Jednakże celem tej gamy jest takie jej rozszerzenie w nadchodzących miesiącach i latach, aby firma NTN Europe stała się liderem w tym obszarze. Rozszerzenia tej rodziny produktów obejmą najnowsze modele LV, pojazdy ciężarowe, wsparcie elektryfikacji, a także integrację nowych typów czujników.

Carole Berwald
Szefowa działu czujników w firmie NTN Europe

- Rynek czujników jest rynkiem technicznym, złożonym i konkurencyjnym, który jednak oferuje doskonałe perspektywy wzrostu dzięki elektryfikacji floty pojazdów z jednej strony i wzrostowi liczby czujników montowanych w pojazdach spalinowych z drugiej strony. Obecnie pojazd może mieć do 300 czujników. Elektronika stanowi od 30 do 40 procent ich całkowitej wartości sprzętowej. Zapewniają one funkcje związane ze zgodnością z normami środowiskowymi, komfortem, wydajnością i bezpieczeństwem kierowcy.

Regenerowane półosie napędowe

Wprowadzenie na rynek nowej gamy regenerowanych półosi napędowych, zaprezentowanej na targach Automechanika, jest bezpośrednio zgodne ze strategią CSR firmy. Opiera się ona na 5 głównych obszarach stałego postępu. W 2023 r. NTN Europe zmniejszyła: emisję zanieczyszczeń do atmosfery o 3,9%, zużycie wody o 2,2%, zużycie energii o 8,7%, a odsetek odpadów poddawanych recyklingowi wyniósł 97% (rok odniesienia 2022). Jako 5. filar tej strategii Grupa NTN postawiła sobie za cel osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 r.

Inicjatywy Grupy NTN nie ograniczają się do etapu produkcji. Muszą one również uwzględniać wpływ na emisję dwutlenku węgla na etapach poprzedzających i następujących po produkcji, takich jak: przetwarzanie surowca przed jego zakupem, jego transport, a także transport gotowych produktów, wykorzystanie tych produktów i ich wycofanie z eksploatacji. Aby to osiągnąć, Grupa preferuje dostawców z ambitną polityką CSR, wykorzystuje materiały przyjazne dla środowiska, pochodzące z recyklingu lub nadające się do recyklingu, takie jak stal wytwarzana w procesie łuku elektrycznego, i udoskonala projekty swoich produktów. Wyzwaniem jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla przez produkty podczas ich użytkowania poprzez ograniczenie tarcia i zmniejszenia ich wagi. Mając to na względzie, NTN Europe zwraca się ku gospodarce o obiegu zamkniętym i wprowadza na rynek gamę regenerowanych półosi. Decydując się na regenerację zamiast produkcji nowych półosi, ślad węglowy tej części można zmniejszyć nawet o 75%. Wynika to z faktu, że faza produkcji surowców, komponentów i transportu emituje najwięcej dwutlenku węgla. Dzięki regeneracji większość tych komponentów może być ponownie wykorzystana.

W Europie 7 na 10 kierowców twierdzi, że są gotowi zaakceptować części regenerowane do swojego pojazdu. Ta zmiana zachowań skłania zarówno producentów samochodów, jak i producentów wyposażenia do zainteresowania się częściami regenerowanymi. Inicjatywa jest wspierana przez władze publiczne. Od 2017 r. francuskie prawo nakłada na warsztaty obowiązek przedstawiania klientom oferty obejmującej również części regenerowane. Na szczeblu europejskim plan działania wspiera tę inicjatywę od 2020 r., aby dać kierowcom możliwość podejmowania własnych decyzji.

Odnawiane półosie odgrywają coraz większą rolę w rynku i napędzane są przez firmy specjalizujące się w regeneracji części. Obecnie stanowią one od 30 do 40 procent dostępnego asortymentu, z doskonałymi perspektywami wzrostu.

Dojrzałość tego rynku stanowi dobrą okazję dla NTN Europe do włączenia do swojej oferty gamy produktów z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym. Ta nowa gama regenerowanych półosi umożliwia NTN Europe dywersyfikację  oferty poprzez zaproponowanie alternatywy dla gamy nowych produktów, a tym samym - reagowanie na obawy klientów związane z ochroną środowiska.

Romain Petellaz
Szef gamy półosi w NTN Europe

- Renowacja to zawód sam w sobie, wymagający prawdziwego know-how. NTN Europe, drugi światowy gracz na rynku OE i lider na rynku części zamiennych, wnosi na rynek własne doświadczenie, a także wysoki poziom wymagań, zwłaszcza w zakresie jakości, która jest kluczowym punktem, jeśli chodzi o odnowione części. Bardzo ważne jest, aby móc zapewnić klientów o niezawodności produktów. To właśnie zamierzamy robić pod naszą marką SNR, która od wielu lat jest znakiem zaufania.

Podobnie jak w przypadku wszystkich swoich produktów, NTN Europe stawia kontrolę jakości w centrum procesu regeneracji. W całym procesie przestrzegane są trzy główne etapy kontroli:

  • Po demontażu wstępna inspekcja eliminuje wszelkie uszkodzone części. Delikatne gumowe elementy są automatycznie wymieniane.
  • Pozostałe komponenty po wyczyszczeniu są sprawdzane wizualnie i testowane w celu ustalenia, czy należy je wymienić, odnowić lub ponownie wykorzystać.
  • Pod koniec procesu, po ręcznym ponownym zmontowaniu komponentów, przeprowadzana jest końcowa faza pomiarów na stanowiskach testowych w celu zagwarantowania niezawodności produktu.

Zawsze wierna swojej tożsamości wizualnej, firma NTN Europe przeprojektowała opakowania dla tej nowej gamy. Kolory żółty i niebieski zostały zastąpione przez uporządkowane opakowania typu kraft, które odzwierciedlają koncepcję regeneracji. Podejście to podsumowuje również 6 kluczowych haseł: Rethink, Repair, Recycle, Reduce, Reuse and Repeat (Przemyśl, napraw, poddaj recyklingowi, ogranicz, użyj ponownie i powtórz).



Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2