Przechodząc do przodu, należy wyregulować przednią zbieżność, wykorzystując opisaną już procedurę WinToe. Teraz dochodzimy do momentu, gdy w samochodzie wyposażonym w ESP i w elektryczne wspomaganie kierownicy należy dokonać kalibracji czujnika kąta skrętu umieszczonego na wale kierownicy.
Program pokazuje podłączenie testera CodeLink do gniazda diagnostycznego samochodu i prawidłowość komunikacji testera z systemami pojazdu.
Następny ekran instruuje, jak należy ustawić koła do jazdy na wprost (powinno być 0°00’). Po odsłonięciu głowic (w tej chwili ustawiamy koła do jazdy na wprost, obracając kierownicą i stojąc przy bocznych przednich drzwiach) pojawi się wartość pod poz. „Czujnik kąta skrętu”. Podczas kalibracji wartości: koła do jazdy na wprost i czujnik kąta skrętu zostaną zresetowane do 0°00’. Po wykonaniu kolejnych instrukcji dane zostaną zapisane w sterownikach samochodu, a wszelkie błędy wykasowane.
Teraz ingerencja systemu ESP będzie zsynchronizowana z torem jazdy samochodu determinowanym przez ustawione wcześniej parametry geometrii (głównie zbieżności).
Końcowe wydruki (trzeba porównać pomiary pierwotne z pomiarami bieżącymi – po regulacji) potwierdzają słuszność wykonanych zabiegów.
Jazda próbna jest kolejnym potwierdzeniem, że procedury zostały wykonane prawidłowo.
Opracował
Zenon Majkut
WIMAD
0 komentarzy dodaj komentarz