Fot. WIMAD
Przedstawione tu procedury zastosowano do samochodów BMW 320 d Touring i Lexus RX 400h. Innowacyjność nowego stanowiska do pomiaru geometrii ustawienia kół i osi polega na wykorzystaniu czterech kamer CMOS pracujących w układzie 3D oraz lekkich tarcz pomiarowych z uchwytami o specjalnej konstrukcji mechanicznej.
Zalety tego rozwiązania w porównaniu z poprzednim systemem tej samej marki to:
- o 2/3 niższa masa głowicy z uchwytem dzięki zmniejszeniu wymiarów i zastosowaniu nowego typu mocowania (uchwytu);
- mniejsze rozmiary optycznych elementów odniesienia (powierzchni optycznie aktywnej) dzięki zwiększeniu rozdzielczości kamer i unikalnym w tej branży zastosowaniu kamer w technologii CMOS;
- bardzo widoczne ułatwienie mocowania głowic na kołach przy zastosowaniu innowacyjnego uchwytu (zakres średnic koła – do 1000 mm średnicy koła, znaczna oszczędność czasu operacji) ;
- brak konieczności jakiegokolwiek centrowania uchwytu;
- możliwość kompensacji z przetaczaniem tradycyjnym (do tyłu, do przodu) oraz podczas samego wjazdu na obrotnice (tylko do przodu), co daje o połowę krótszy czas kompensacji, nawet w porównaniu z metodą z przetaczaniem (bez unoszenia kół pojazdu) ;
- jeszcze większa odporność na udary (podczas upadku) głowicy, dużo pewniejsze mocowanie na kole;
- szybszy pomiar kątów wymagających skrętu kół (WOZ, POZ) wykorzystujący większą szybkość pomiaru kamer o wysokiej rozdzielczości.