Brembo – producent układów hamulcowych stosowanych między innymi w maszynach Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Mercedes-Benz, Pagani Zonda i Porsche – opublikował raport finansowy za pierwszy kwartał 2011 roku.
Przychody spółki wyniosły 312,2 miliona euro i były większe o 27,9 procent niż rok wcześniej. Zysk przed odliczeniem odsetek od zobowiązań (EBITDA) osiągnął poziom 38,5 miliona euro (wzrost o 24,2 procent w stosunku do pierwszego kwartału 2010 roku), a zysk operacyjny (EBIT, zysk przed odliczeniem podatków i odsetek) - 19,7 miliona euro (o 43,3 procent więcej niż przed rokiem). Zysk netto firmy był o 68,6% większy niż po pierwszym kwartale ubiegłego roku - wyniósł 11,2 miliona euro.
Wzrosty sprzedaży systemów hamulcowych odnotowano we wszystkich segmentach. W przypadku układów dla samochodów przychody zwiększyły się o 30,2%, zaś w sekcji motocykli – o 22 procent.
Głównym odbiorcą produktów Brembo w Europie pozostają Niemcy. Sprzedaż na temtejszym rynku zwiększyła się o 34,8%. Dalej są Włochy (wzrost o 21,8%), Wielka Brytania (wzrost o 27,6%) i Francja (wzrost o 55,8%).
Na Dalekim Wschodzie sprzedaż w Chinach zwiększyła się o 26,9%, w Indiach o 55,7%, zaś w Japonii aż o 109,7%. Jeśli chodzi o obydwie Ameryki, to wpływy ze sprzedaży w krajach należących do NAFTA i w Brazylii wzrosły odpowiednio o 16,6% i 24,8%.
0 komentarzy dodaj komentarz