Fot. Bosch
Rafał Rudziński, prezes zarządu spółki Bosch w Polsce: Rozwinęliśmy działalność na rynku części zamiennych i inwestowaliśmy w rozbudowę naszej podwrocławskiej fabryki, gdzie otworzyliśmy nowy, w pełni zautomatyzowany magazyn, wdrażając kolejny element Przemysłu 4.0
Grupa Bosch opublikowała wyniki finansowe za 2023 rok. Grupa osiągnęła założone cele w zakresie sprzedaży i zysku, z powodzeniem realizując strategię wzrostu mimo niepomyślnej sytuacji ekonomicznej. Firma wygenerowała obrót na poziomie 91,6 mld euro, co stanowi wzrost o 3,8% (8% po uwzględnieniu różnic kursowych). EBIT Grupy wyniósł 4,8 mld euro (względem 3,8 mld euro z roku 2022). Z kolei marża EBIT wzrosła do 5,3%, i była o 1 p.p. wyższa niż rok wcześniej.
W najbliższej przyszłości Bosch planuje wzmocnić swój udział w innowacyjnych obszarach o znacznym potencjale rozwoju – na przykład technologii medycznej. Wspólnie z tymi dwoma partnerami Bosch planuje zainwestować w technologie medyczne ok. 300 mln euro do 2030 roku.
W swoim głównym obszarze biznesu, Bosch nadal realizuje strategiczne plany rozwoju. Tylko w tym roku firma zainicjuje ok. 30 projektów seryjnych dla pojazdów elektrycznych
– Nadchodzi era elektromobilności – powiedział Stefan Hartung, prezes globalnego zarządu Robert Bosch GmbH. – Szacujemy, że do 2030 roku 70% wszystkich nowych samochodów w Europie będzie posiadać napęd wyłącznie elektryczny. W Chinach i Ameryce Północnej – około 40-50%. Zdaniem Hartunga, w regionach, w których pojazdy ciężarowe muszą pokonywać długie dystanse, rozwiązania takie jak hybrydy typu plug-in czy tzw. range extendery będą cieszyć się dużym zainteresowaniem jeszcze przez jakiś czas. W sektorze Mobility dalszy impuls do rozwoju mają dać rozwiązania w zakresie dynamiki jazdy. W zakładach Boscha obszar nowych układów hamulcowych zaprojektowanych specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych i zautomatyzowanej jeździe rośnie w tempie 10% rocznie – znacznie szybciej niż sam rynek. Jeśli chodzi o system zarządzania ruchem pojazdu VMM (vehicle motion management), Bosch intensywnie pracuje nad innowacyjnym rozwiązaniem, które umożliwiałoby koordynację ruchu pojazdu w każdym aspekcie poprzez sterowanie hamulcami, kierownicą, układem napędowym i amortyzatorami. Tylko w ostatnich testach zimowych Bosch wyposażył w jeden z wariantów VMM ponad 20 pojazdów testowych największych marek. Łącznie do 2030 roku firma spodziewa się osiągnąć sprzedaż na poziomie kilkuset milionów.
Bosch potwierdził również swoje założenia w obszarze technologii wodorowych: do 2030 roku ich sprzedaż może osiągnąć poziom 5 mld euro. Z technicznego punktu widzenia silniki wodorowe to najkrótsza droga do neutralności klimatycznej w transporcie użytkowym, dlatego Bosch chce mieć znaczący udział w szybko rosnącym rynku produkcji wodoru.
Nadal w spółce Bosch kluczową rolę odgrywają działania na rzecz klimatu, mimo że w dobie rosnących napięć geopolitycznych i społecznych przeciwdziałanie zmianom klimatu nie jest już jedynym tematem, który zajmuje polityków, a branże takie, jak elektromobilność, nie rozwijają się tak szybko, jak przewidywano. Bosch konsekwentnie inwestuje w technologie i długofalowe inwestycje, które finalnie pozwolą pokierować transformacją w kierunku neutralności klimatycznej.
0 komentarzy dodaj komentarz