Fot. Bosch
Bosch Tech Day 2024: Bosch prezentuje rozwiązania w zakresie oprogramowania dla motoryzacji
Podczas Bosch Tech Day 2024 firma Bosch zaprezentowała portfolio rozwiązań oraz produktów, które kształtują motoryzację dziś i będą ją definiować w przyszłości. Z uwagi na kluczową rolę oprogramowania, dostawca technologii i usług rozszerza swoją działalność w tym obszarze – do końca dekady firma zamierza osiągnąć miliardowe przychody ze sprzedaży rozwiązań software’owych.
Oprogramowanie Bosch już teraz działa w wielu obszarach, m.in. w dużych zakładach produkcyjnych, wielu warsztatach samochodowych czy branży medycznej: ostrzega kierowców przed pojazdami jadącymi pod prąd, chroni cenne zasoby, a nawet znajduje zastosowanie w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Inżynierią programowania zajmuje się łącznie 48 tys. pracowników Boscha, z czego aż 42 tys. w sektorze Mobility.
W motoryzacji pod wpływem wspomnianych zmian kształtuje się nowy trend: pojazdy oparte na oprogramowaniu. Software staje się coraz ważniejszym elementem przy projektowaniu i rozwijaniu nowych modeli pojazdów. Według niedawno przeprowadzonego badania McKinsey światowy rynek aplikacji i elektroniki w motoryzacji osiągnie w 2030 roku wartość 462 mld dolarów. Od 2023 roku udział oprogramowania w pojazdach się potroi. Firma Bosch zamierza aktywnie uczestniczyć w tym rosnącym rynku i utrzymać pozycję preferowanego partnera dla producentów samochodów na całym świecie.
– Wkraczamy w erę pojazdów opartych na oprogramowaniu – powiedział dr Markus Heyn, członek zarządu Bosch i prezes sektora Mobility. – W przyszłości samochody będą całkowicie zintegrowane ze światem cyfrowym, dzięki czemu będzie je można na bieżąco aktualizować. Samochody będą mogły być wyposażane w nowe funkcje nie w warsztacie, lecz przez wygodną bezprzewodową aktualizację oprogramowania (over-the-air). Tym samym, pojazdy – ciężarówki, motocykle i rowery elektryczne – będą się wolniej starzeć.
Mobilności opartej na oprogramowaniu będą towarzyszyć zmiany w konstrukcji pojazdów: od wyspecjalizowanej po scentralizowaną i opartą na wielu systemach, gdzie już pojedyncze komputery i czujniki zapewnią wysoką wydajność działania. Na początku tego roku firmy Bosch i Qualcomm wspólnie zaprezentowały nowy komputer pokładowy, który jako pierwszy łączy funkcje informacyjno-rozrywkowe z zadaniami asystenta kierowcy. Umożliwi to producentom zmniejszenie nie tylko przestrzeni niezbędnej na montaż, liczby kabli i masy pojazdów, ale przede wszystkim także kosztów.
0 komentarzy dodaj komentarz