Sidem
W laboratoriach intensywnie testowano kilka rodzajów smarów, zanim znaleziono idealne rozwiązanie. Na zdjęciu: próba infiltracji wody
Firma Sidem, producent elementów układu kierowniczego i zawieszenia na rynek wtórny, projektuje swoje części z myślą o jak najdłuższej żywotności, maksymalnym bezpieczeństwie, komforcie i łatwym montażu.
Smarowanie przegubów kulowych jest ważne, aby zapobiec ich wysychaniu, korozji i zużyciu części. Smar stosowany w częściach Sidem został opracowany wspólnie z Klüber Lubrication i zapewnia znacznie dłuższą żywotność dzięki płynniejszemu ruchowi i ochronie przed przenikaniem wody.
Głównym powodem awarii przegubów kulowych jest korozja spowodowana przenikaniem wody. Aby uniknąć tego problemu, Sidem stosuje trwałe surowce – sworznie kulowe powstają z kutej na zimno, polerowanej stali chromowej. Materiał ten zapewnia zwiększoną wytrzymałość i odporność na rdzę.
Ponadto osłona przeciwpyłowa jest bezpiecznie uszczelniona za pomocą pierścieni ze stali sprężynowej o odpowiedniej średnicy, aby zapewnić stały montaż na obudowie i płynny ruch między sworzniem a pokrywą przeciwpyłową (przechylanie i obracanie sworznia). Osłona przeciwpyłowa wyposażona jest w wewnętrzne rowki, zapobiegające przedostawaniu się wody. Połączenie tych cech zapewnia produktom dużą wodoodporność.
Kluczowe znaczenie dla trwałości sworznia ma stosowanie wysokiej jakości smaru, ponieważ tworzy on warstwę ochronną na wszystkich wrażliwych powierzchniach. Co więcej, dobry smar długo zachowuje swój skład i właściwości, które zapobiegają wysychaniu, zniszczeniom spowodowanym erozją.
Półsyntetyczny smar Sidem jest wynikiem wspólnych wysiłków działu badawczo-rozwojowego Sidem i Klüber Lubrication. Zmniejsza on zarówno tarcie statyczne, jak i dynamiczne, zapobiegając poślizgowi poprzez pochłanianie momentów obrotowych podczas ruszania i jazdy. Zapewnia smarowanie przegubów kulowych, końcówek drążków kierowniczych, łączników stabilizatora i przegubów osiowych. Skład smaru jest wolny od metali ciężkich i czarnych smarów stałych.
Dzięki specjalnym dodatkom smar lepiej przylega zarówno do elementów stalowych, jak i plastikowych (wkładki polimerowe). W rezultacie jego działanie jest dłuższe i zapewnia lepszy efekt tłumienia pomiędzy elementami ciernymi.
0 komentarzy dodaj komentarz