Continental wraz z producentami pojazdów i firmami technologicznymi pracuje nad oponami dostosowanymi do wymagań elektrycznych samochodów ciężarowych.
Na torze testowym Contidrom firma Continental rozpoczęła jazdy testowe elektrycznym samochodem ciężarowym Futuricum. Pojazd od marca tego roku jest używany przez operatora logistycznego DPD Switzerland.
Podwozie i kabina pojazdu to Volvo FH, które stanowi podstawę dla budowy zelektryfikowanego samochodu skonstruowanego przez firmę Designwerk Products AG. 19-tonowy model ma moc 680 KM. Pojemność akumulatora wynosi 680 kilowatogodzin. Jest to największy w Europie akumulator do samochodów ciężarowych. Pojazd ma zasięg do 760 kilometrów bez ładunku.
Ciężarówka porusza się po szwajcarskich drogach w ruchu regionalnym i obecnie wyposażona jest w opony z linii Continental EcoRegional.
Obecne serie testowe opon mają na celu zwiększenie wydajności pojazdu. Nacisk kładziony jest w szczególności na wydłużenie zasięgu poprzez zmniejszenie oporów toczenia. Oprócz oryginalnych opon w testach porównywane są opony Conti EfficientPro i nowe prototypy.
0 komentarzy dodaj komentarz