Firmy Bosch i Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) zawarły umowę o współpracy strategicznej.
Partnerzy wspólnie określą specyfikację ogniw akumulatorowych o wysokiej mocy. Następnie CATL zaprojektuje, opracuje i wyprodukuje ogniwa, które mają być stosowane w 48-woltowym akumulatorze Boscha. Akumulator ten jest podstawowym elementem 48-woltowych hybrydowych układów napędowych.
Akumulator 48 V należy do portfolio Boscha w zakresie systemów 48-woltowych, obok takich elementów jak przetworniki napięcia stałego DC/DC i maszyny elektryczne. W hybrydach silnik elektryczny jest zasilany z akumulatora 48 V, który z kolei jest ładowany poprzez odzyskiwanie energii w trakcie hamowania. W ten sposób można uzyskać zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 15 procent.
Produkcja pierwszej generacji 48-woltowych akumulatorów rozpoczęła się już pod koniec ubiegłego roku w fabryce Boscha w Wuxi w Chinach. Cechą charakterystyczną najnowszych modeli jest kompaktowa budowa i pasywne chłodzenie. Oznacza to, że producenci samochodów mogą łatwo zamontować akumulator w swoich pojazdach (bez potrzeby stosowania drogich agregatów chłodzących).
Firma Bosch planuje do 2025 roku zwiększyć sprzedaż w sektorze elektromobilności ponad dziesięciokrotnie (do pięciu miliardów euro). Elektryczne komponenty układu napędowego Boscha są już stosowane w ponad milionie pojazdów na całym świecie.
0 komentarzy dodaj komentarz