Według Stowarzyszenia Samochodowego (ADAC), zły stan akumulatora był przyczyną 46,3% wszystkich awarii w 2020 roku. Powód jest oczywisty: w samochodach, które są przez dłuższy czas nieużywane, akumulatory rozładowują się, co w konsekwencji prowadzi do problemów z uruchomieniem silnika.
Niskie temperatury niekorzystnie wpływają na akumulator i przed zimą warto sprawdzić, w jakim jest on stanie. Profesjonalny warsztat może dokonać właściwej oceny akumulatora i jeśli okaże się on niesprawny – wymienić go na nowy, a ten zużyty poddać recyklingowi.
Okres pandemii zmienił wiele obszarów naszego życia, w tym zwyczaje dotyczące kierowców. Transport zbiorowy wciąż jest postrzegany jako potencjalnie niebezpieczny, dlatego samochody stały się najpopularniejszym środkiem transportu, zapewniając bezpieczną przestrzeń w oddaleniu od tłumów. Okazało się również, że większość pojazdów użytkowana jest na bardzo krótkich trasach. Korzystanie podczas tych podróży z wielu odbiorników energii elektrycznej nie pozwala na prawidłowe naładowanie akumulatora podczas jazdy. Akumulatory użytkowane są więc w stanie ciągłego niedoładowania, co wraz z nadejściem zimy może oznaczać problemy z rozruchem silnika.
Kierowcy nie powinni wymieniać zużytego akumulatora samodzielnie, lecz pozostawić samochód w rękach specjalistów. W przeszłości wymiana akumulatora nie była skomplikowaną czynnością, jednak obecnie proces ten jest bardziej złożony i wymaga szeregu procedur serwisowych. Mechanicy posiadają niezbędną wiedzę z tego zakresu, co pozwoli uniknąć uszkodzenia elektroniki pojazdu.
Dodatkowo, profesjonalny warsztat z pewnością zadba o to, aby zużyty akumulator został poddany recyklingowi, minimalizując w ten sposób negatywny wpływ na środowisko. Akumulatory samochodowe są najczęściej odzyskiwanym i przetwarzanym produktem na świecie, wyprzedzając aluminium, papier, opony i szkło.
Akumulator należy sprawdzić szczególnie w sytuacji, gdy:
Obieg zamknięty
Firma Clarios we współpracy z partnerami i klientami opracowała system zbierania zużytych akumulatorów, zapewniając ich wykorzystanie w ramach obiegu zamkniętego. Dzięki temu udaje się odzyskać z rynku aż 98% akumulatorów ołowiowych z pojazdów w Europie, a także znaczną część materiałów, z których są wykonane. Elementy z tworzywa sztucznego przetwarza się na wióry polipropylenowe, na przykład do nowych obudów akumulatorów. Ołów jest wykorzystywany do produkcji akumulatorów. Natomiast elektrolit służy do produkcji nawozów i środków czyszczących.
Każdy, kto chce bezpiecznie podróżować zimą, powinien sprawdzić stan akumulatora i w razie potrzeby dokonać jego wymiany w warsztacie.
2022-02-24 13:36
eko
adam bialski
umowilem sie ostatnio do warszatatu w Bydgoszczy przez motointegrator i chlopaki mowili ze oni recykluja. szanuje takie dzialania
2022-02-27 16:59
zgadzam się
Bartek Bogdaniec
No bo motointegrator ma spoko lokalizacje u siebie wpisane. kilka razy korzystałem i zawsze do fajnych chłopaków trafaiałem uczciwych
2 komentarzy dodaj komentarz