Firma SKF jest producentem osłon gumowych, które chronią połączenia podzespołów samochodu.
Konstruktorzy BMW serii 3 i X5 zastosowali dwie różne osłony zakładane od strony skrzyni biegów. W wersji o numerze OE 31 60 7 507 403 osłona dostosowana jest do przegubu o okrągłym kształcie kielicha, przez co nie ma konieczności stosowania wewnętrznego krążka ochronnego. Z kolei w wersji o numerze OE 31 60 7 565 315 końcówka ma kształt tripodu, co wymaga nałożenia odpowiednio dopasowanego krążka ochronnego.
O tym, jaka konstrukcja została zastosowana w konkretnym egzemplarzu BMW serii 3 lub X5, mechanik dowiaduje się dopiero po zdjęciu starej osłony. Aby uniknąć zamówienia złych części firma SKF proponuje zestaw VKJP 8025 zawierający osłonę, dodatkowy krążek z wyciętym otworem w kształcie tripodu oraz dwie opaski zaciskowe.
W wybranych modelach produkowanych przez Grupę Volkswagen (takich jak Audi A4, Skoda Superb i Volkswagen Passat) duży wpływ na żywotność osłony i przegubu półosi ma sposób montażu. Specjaliści z SKF zwracają uwagę, że zbyt bliskie ułożenie przegubu od strony mniejszej średnicy doprowadzi do przetarcia gumy; z kolei przesunięcie jej w drugą stronę prowadzi do nadmiernego rozciągania, a w konsekwencji pęknięcia. Dlatego przed zaciśnięcie opasek należy wykonać prosty sprawdzian, polegający na wychyleniu przegubu pod maksymalnym kątem. Od strony zewnętrznej gumowa osłona nie powinna wyglądać na zbytnio rozciągniętą, a od wewnętrznej na mocno ściśniętą.
SKF do wymienionych wyżej modeli Grupy VW oferuje kompletny zestaw VKJP 3017, który odpowiada fabrycznie montowanym osłonom przegubu o numerach OE 8D0 498 203 A, 8D0 498 203 i 3B0 498 203 A.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz