SKF produkuje przeguby i łożyska układu zawieszenia dla większości producentów na całym świecie. Duże doświadczenie i nieustanny rozwój technologii pozwalają na ciągłe udoskonalanie tych produktów. charakteryzują je: precyzja wykonania, zaawansowane materiały i sposób ich obróbki, a także coraz wyższej jakości środki smarne do współpracujących elementów ruchomych.
Elementy zawieszenia oferowane przez SKF mają w swoich przegubach smar syntetyczny. Wyjaśniamy, jakie korzyści wynikają z jego zastosowania.
Większość sworzni wahaczy SKF jest obecnie wykonywana z kutej i fosforanowanej stali, co zapewnia jej maksymalną trwałość i odporność na korozję. Przed zatarciem zabezpieczają je odpowiednie wkładki-panewki z tworzyw sztucznych oraz specjalny syntetyczny smar. Najwyższej jakości uszczelnienia nie tylko chronią wnętrze przegubów przed zanieczyszczeniami i wilgocią, ale także uniemożliwiają wydostanie się wspomnianego smaru na zewnątrz.
Doświadczenia SKF Racing
Nowy, wysokowydajny smar syntetyczny to efekt doświadczeń SKF Racing. Jego działanie jest szczególnie wyraźne w przegubach drążków kierowniczych i końcówkach drążków układu kierowniczego, ponieważ zwiększa nie tylko trwałość współpracujących elementów, ale także poprawia reakcje samochodu na ruchy kierownicą i precyzję prowadzenia. Smar syntetyczny lepiej od środków klasycznych chroni współpracujące powierzchnie, zmniejszając tarcie nawet o 35%. Największe korzyści z jego zastosowania odczuwalne są zimą, w niskich temperaturach, gdyż wciąż zachowuje swoje właściwości typowe dla temperatur dodatnich. Wówczas najłatwiej zauważyć, że układ kierowniczy z elementami SKF pracuje płynnie, precyzyjnie i lekko – tak samo, jak latem.
Bez efektu stick-slip
Lekkie szarpanie czy brak płynności układu kierowniczego w okresie zimowym spowodowane zamarzaniem środków smarnych w przegubach nazywamy w sporcie efektem stick-slip. W eksploatacji cywilnej nie ma on oczywiście aż takiego znaczenia, jednak wybór części zawieszenia SKF ze smarem syntetycznym w przegubach odczuwalnie poprawia bezpieczeństwo i komfort jazdy. Inną zaletą zastosowania smaru syntetycznego jest ułatwiony montaż części – przeguby poruszają się lekko, co ułatwia łączenie ich z innymi elementami zawieszenia. Ulepszony smar syntetyczny SKF wpływa ostatecznie także na mniejsze zużycie części układu kierowniczego i zawieszenia, zapewniając większą trwałość i dłuższą żywotność nowych elementów.
Oferta
Obecnie SKF oferuje ponad 5000 zestawów, również do najnowszych pojazdów elektrycznych. Zastosowanie nowoczesnego smaru syntetycznego wypróbowanego przez SKF Racing podnosi konkurencyjność tych referencji i z pewnością zostanie docenione przez kierowców.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz