Zimą przy wyborze oleju napędowego warto zwrócić uwagę na tzw. temperaturę mętnienia oraz temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP). W Polsce, zgodnie z normą, w okresie zimowym CFPP może wynosić maksymalnie minus 20°C.
Na stacjach sieci Lotos dostępny jest olej napędowy premium Dynamic, który gwarantuje CFPP do minus 32°C oraz temperaturę mętnienia do minus 22°C. Ten drugi parametr gwarantowany jest tylko w arktycznym oleju premium (a nie w paliwie standardowym, gdzie temperatura mętnienia nie jest limitowana, a typowe wartości tego parametru wahają się w granicach od minus 9 do minus 7°C).
Oleje napędowe Dynamic zawierają także dodatki uszlachetniające. Depresatory (dodawane do oleju od początku października do połowy kwietnia) sprawiają, że w niskich temperaturach naturalny proces mętnienia paliwa jest utrudniony. Dzięki temu filtr paliwa łatwiej poradzi sobie z przepływem mniejszych kryształów parafin. Inne dodatki (WASA) spowalniają opadanie na dół zbiornika już skrystalizowanych parafin. Jest to ważne, ponieważ paliwo zasysane jest z dołu zbiornika i jeśli znajdzie się tam warstwa parafin, to filtr może szybko się zatkać.
Przez cały rok, do olejów napędowych dodawane są biocydy, które hamują rozwój bakterii i innych mikroorganizmów w zbiornikach. Powstające z nich osady również mogą zatkać filtry. Poza tym paliwa Dynamic mają pakiet dodatków, np. detergentów myjących silnik, antykorozyjnych, przeciwpiennych (oleje napędowe).
W przypadku benzyn zwiększa się prężność tego paliwa przez dodanie większej ilości komponentów lekkich np. butanu. Wyższa prężność benzyny w jesienno-zimowym okresie pozwala bezproblemowo uruchomić silnik w niskich temperaturach. Latem prężność par może wynieść maksymalnie 60 kPa, a w okresie zimowym parametr ten osiąga maksymalnie 90 kPa.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz