Michelin wprowadza na europejski rynek zimową oponę Alpin6 do samochodów osobowych. Nowy model ma trwałość większą średnio o 20 proc. od konkurencyjnych opon klasy premium.
W ogumieniu zastosowano trzy innowacyjne technologie. Samoblokujące się lamele 3D w kształcie kropli wody, które otwierają i rozszerzają się wraz ze zużywaniem się bieżnika, zapewniają większą przyczepność i lepsze odprowadzanie wody i śniegu spod opony. Ukośne zagłębienia na dnie rowków wzmacniają trakcję i hamowanie na śniegu, a dwuwarstwowa mieszanka bieżnika wraz ze zużywaniem się opony zapewnia elastyczność i przyczepność na śniegu i w warunkach zimowych niezależnie od głębokości pozostałego bieżnika.
Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD dowiodły, że opona Alpin6 po osiągnięciu dopuszczalnego poziomu zużycia bieżnika hamuje na śniegu na drodze o 5,9 m krótszej niż średnia w przypadku opon konkurentów. Ogumienie zapewnia ponadto lepszą trakcję na zaśnieżonych podjazdach.
Nowa opona nie ma wskaźnika zużycia na poziomie 4 mm (w warunkach zimowych), ponieważ zapewnia osiągi do dopuszczalnego przepisami poziomu 1,6 mm. Zamiast wskaźnika zimowego w rowkach nowej opony znajdują się wskaźniki procentowego zużycia bieżnika na poziomie 75, 50 i 25 proc.
0 komentarzy dodaj komentarz