strona główna Aktualności Michelin popiera nowe rozporządzenie unijne dotyczące zużytych opon
2024-07-24, ostatnia aktualizacja 2024-07-24 10:40

Michelin popiera nowe rozporządzenie unijne dotyczące zużytych opon

Michelin

Michelin popiera zapisy nowego rozporządzenia UE R117-04 w zakresie osiągów nowych opon samochodowych w momencie ich zużycia. Nowe prawo, obowiązujące od 1 lipca 2024 roku, obejmuje rygorystyczny test, który przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na drogach, jednocześnie zachęcając kierowców do korzystania z godnych zaufania opon, aż do dopuszczalnej głębokości bieżnika wynoszącej 1,6 mm. Jego zapisy przyczynią się też do ochrony zarówno środowiska, jak i siły nabywczej europejskich kierowców.

Przyjęty przez organy europejskie test hamowania na mokrej nawierzchni mierzy odległość wymaganą do zmniejszenia prędkości pojazdu z 80 do 20 km/h (z 50 do 12 mph) na drodze o standardowej nawierzchni z warstwą wody o grubości 1 mm. Ponadto, test ten uwzględnia inne szczegółowe parametry, takie jak współczynnik przyczepności do nawierzchni czy temperaturę otoczenia. Testy na mokrej nawierzchni są już stosowane do określania progu bezpieczeństwa nowych opon zgodnie z przepisami i są powszechnie uznawane przez branżę oponiarską. Odpowiadają one również bardziej ekstremalnym sytuacjom, które kierowca może napotkać na drodze.

Każdego roku Grupa Michelin inwestuje prawie 1,2 miliarda euro w innowacje oraz badania i rozwój. Te znaczące wysiłki pozwalają 6000 pracownikom naukowym Michelin tworzyć m.in. nowe konstrukcje opon, innowacyjne wzory bieżników, a nawet odkrywać materiały kompozytowe o dotychczas niespotykanych właściwościach.

Według badania Grupy Michelin, 50% opon jest wycofywanych z eksploatacji przed osiągnięciem głębokości bieżnika wynoszącej 3 mm. Rozporządzenie wpłynie na popyt na nowe opony w Europie, który może zostać zmniejszony o 128 milionów sztuk(3) rocznie, co doprowadzi do ograniczenia emisji CO2 o około 6,6 miliona ton metrycznych(4). W skali globalnej, każdego roku przedwcześnie wycofuje się z eksploatacji 400 milionów opon, co pozwoliłoby uniknąć emisji 35 milionów ton metrycznych CO2, odpowiadających emisji Nowego Jorku w okresie sześciu miesięcy.

Dłuższa eksploatacja opon pozwoli także chronić siłę nabywczą konsumentów. Oznacza to prawie 7 miliardów euro, które każdego roku mogliby zaoszczędzić europejscy kierowcy.

Tagi

Opona  Michelin 



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2