Wszystkie drogi prowadziły do Frankfurtu.
Prawie 5000 wystawców z całego świata zaprezentowało swe oferty we Frankfurcie nad Menem w dniach 14-19 września 2010 roku. Dwuletni cykl organizacji tej największej globalnej imprezy sprawił, że poprzednia jej edycja wypadła tuż przed zaskakującym gospodarczym kryzysem, a obecna – w jego optymistycznej już końcowej fazie.
Świat motoryzacji bardzo zmienił się jednak przez te ostatnie dwa lata i to na ogół na lepsze, co widać było wyraźnie na ogromnej większości stoisk wypełniających szczelnie 10 wielokondygnacyjnych targowych hal. Każde takie frankfurckie spotkanie jest dla przedsiębiorstw reprezentujących różne działy motoryzacyjnej techniki wydarzeniem na tyle ważnym, że z jego terminem kojarzy się nie tylko wystawiennicze plany, lecz także produkcyjne harmonogramy, by właśnie na Automechanice pokazać firmowe nowości. W związku z tym stoiska projektowane i zamawiane w apogeum kryzysu były przeważnie nie tak okazałe, jak dwa lata temu, mniej też pokazywano na nich technicznych innowacji i śmiałych futurologicznych wizji. Wszędzie dominowały rozwiązania wyznaczające może mniej efektowny, lecz w pełni realny postęp, przede wszystkim w zakresie ekonomii i ekologii.
Największe międzynarodowe korporacje dla prezentacji swych aktualnych ofert potrzebują we Frankfurcie wielu stoisk zintegrowanych na rozległych kwartałach ekspozycji
Także renomowane firmy o wyraźnie określonej specjalizacji zorganizowały swe stoiska na miarę swego rynkowego potencjału i nie najgorszej pokryzysowej kondycji
Targowy prestiż marki budowano też niekiedy bez nadmiernego epatowania gości bogactwem asortymentowych szczegółów
Jedna firma – kilka renomowanych marek, czyli świadectwo postępującej integracji kapitałowej
I odwrotnie: jedna marka sygnująca bardzo zróżnicowane rodzaje produktów
Dobrze znana w Polsce włoska firma TEXA za swe innowacyjne konstrukcje agregatów do obsługi samochodowych klimatyzatorów uzyskała wiele międzynarodowych patentów, a za najnowszy przyrząd diagnostyczny OBD Matrix nagrodę “Automechanika Innovation Award” Dowiedz się więcej...
O rozszerzaniu ofert częściej decydują obecnie bieżące biznesowe okazje, niż ugruntowane przez dziesięciolecia firmowe tradycje
Światowi specjaliści od warsztatowego sprzętu są w stanie rozwijać jego bardzo wyrafinowane konstrukcje, lecz rynek preferuje rozwiązania standardowe
Każdy specjalistyczny producent przygotował na targi jakieś firmowe nowości, ale oparte raczej na drobnych innowacjach praktycznych, niż na rewolucyjnych zmianach
O efektach działalności wielomarkowej firmy można dowiedzieć się na jej konferencji prasowej, a na stoisku eksponowane są przede wszystkim poszczególne marki
Europejskie dywizje amerykańskich koncernów usamodzielniają się dynamicznie w zakresie swych produkcyjnych i marketingowych programów, budząc coraz większe zainteresowanie klientów i branżowych mediów
A tradycyjne polskie marki? Ślady niektórych z nich odnaleźć można na firmowych stoiskach ich nowych, międzynarodowych właścicieli
Coraz liczniej i bardziej okazale prezentują się na tych targach nowi polscy producenci i dystrybutorzy
Z rozmachem zadebiutowała we Frankfurcie krakowska firma, łącząca prestiż znanej niemieckiej marki z polskim wkładem myśli technicznej i krajowym potencjałem wytwórczym
Made in Poland? Yes! Nie ma jednak zwyczaju, by się tym samemu chwalić. Nie ma też u nas państwowej troski o promowanie polskich produktów inaczej niż tylko na wewnętrzny użytek
Chińczycy już od dawna i bardzo konsekwentnie umieszczają na szyldach swych stoisk nazwy China, Tajwan, Hong Kong. Kiedyś to kojarzyło się z tanim i "podróbkami", teraz już tylko z konkurencyjnymi cenami i prężną organizacją dostaw
Stoiska chińskich firm zajęły w tym roku niemal cały trójkondygnacyjny pawilon. Dominowały oferty typu „to samo, lecz taniej”, więc nie brakowało zainteresowanych ani błyskawicznie zawieranych transakcji
A to już jedna z pierwszych „jaskółek” przyszłej chińskiej tożsamości na światowym rynku: oryginalny produkt, najnowocześniejsza technika, umiarkowana cena, nieograniczone dostawy…
0 komentarzy dodaj komentarz