Fabryka układów hamulcowych Robert Bosch w Mirkowie koło Wrocławia otrzymała tytuł "Fabryka Roku 2017" w kategorii "IT dla Przemysłu". Jury doceniło rozwiązania z obszaru Przemysłu 4.0, które zostały już wdrożone w zakładzie.
– Jesteśmy wewnętrznym liderem w zakresie rozwiązań Przemysłu 4.0 (Industry 4.0) w ramach Grupy Bosch. Nasze projekty skupiają się głównie na nowoczesnym zarządzaniu procesami produkcyjnymi oraz na zarządzaniu przepływem materiałów – powiedział Piotr Pyzio, dyrektor fabryki układów hamulcowych Robert Bosch w Mirkowie.
Bosch jest jednym z niewielu przedsiębiorstw dobrze przygotowanych do wdrożenia idei Przemysłu 4.0. Firma występuje w podwójnej roli: jako użytkownik i dostawca tego typu rozwiązań.
– Wszystkie linie produkcyjne w naszej fabryce generują setki istotnych danych, które w ramach systemu MES (Manufacturing Execution System) są analizowane i stanowią podstawę do planowania działań prewencyjnych w celu zapewnienia ciągłości, jakości i wysokiej wydajności procesu produkcyjnego – wyjaśnił Piotr Pyzio. W fabryce w Mirkowie są wykorzystywane tzw. ActiveCocpity. W cyfrowy sposób prezentują one dane, które dostarczane są automatycznie przez MES. Rozwiązania Przemysłu 4.0 są wykorzystywane także w zakresie logistyki (przykładowo, kontrola przepływu komponentów realizowana jest z wykorzystaniem technologii RFID).
Fabryka układów hamulcowych
Fabryka układów hamulcowych firmy Robert Bosch Sp. z o.o. w Mirkowie produkuje zespoły mocy oraz podzespoły do układów hamulcowych dla przemysłu motoryzacyjnego. Zakład dostarcza szerokie portfolio produktów, dzięki którym możliwe jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu na drogach. Najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem pochodzącym z fabryki jest iBooster, czyli autonomiczny zespół mocy hamowania, który funkcjonuje bez konieczności użycia wspomagania próżni. Fabryka w Mirkowie od 2017 roku stała się jedynym globalnym wytwórcą tego produktu na świecie i dostarcza go do fabryk klientów takich jak Honda, Tesla, VW, Audi, Porsche, GM i Chrysler-FCA.
W 2017 roku zakład przewiduje kolejny znaczący wzrost produkcji. Zwiększa się także liczba pracowników. W 2016 roku zatrudnienie w zakładzie wzrosło o 30% r/r. W bieżącym roku zatrudnienie ma zwiększyć się o kolejne 10%.
Zespoły mocy hamowania powstające w fabryce Boscha we Wrocławiu trafiają do większości producentów samochodów (m. in. do BMW, Citroena, Fiata, Forda, Nissana, Opla/GM, Peugeota, Renault, Suzuki czy Toyoty). Rosnący popyt na urządzenia wytwarzane we Wrocławiu pozwalają snuć plany rozwoju produkcji. Do roku 2019 powinna ona wynieść około 4,2 mln sztuk rocznie.
W 2012 roku w fabryce Układów Hamulcowych Bosch we Wrocławiu uruchomiono dział badań i rozwoju. Początkowo zatrudniono w nim tylko 5 osób, które zajmowały się głównie wsparciem produkcji. Obecnie kilkudziesięciu inżynierów odpowiada za konstrukcję, rozwój i walidację zbiorników płynu hamulcowego do zespołów mocy.
Konkurs "Fabryka Roku"
Tytuł "Fabryka Roku" przyznawany jest przez wydawnictwo Trade Media International oraz magazyny "Inżynieria i Utrzymanie Ruchu" i "Control Engineering Polska". Patronat honorowy nad konkursem objęło Ministerstwo Rozwoju. Tytuł stanowi wyraz uznania dla zakładów przemysłowych, które osiągają bardzo dobre wyniki operacyjne dzięki doskonałej organizacji działań w obszarze utrzymania ruchu, automatyzacji produkcji, wdrożonych systemów IT wspomagających produkcję oraz w działalności proekologicznej.
Konkurs "Fabryka Roku" ma na celu wyłonienie zakładów, które osiągnęły najwyższy poziom doskonałości operacyjnej, ukazanie efektywności zakładu produkcyjnego oraz określenie najlepszych praktyk w zarządzaniu.
0 komentarzy dodaj komentarz