Podmorski tunel w Stambule skróci czas podróży z europejskiej do azjatyckiej części miasta ze 110 do 15 minut.
Tunel łączący europejską i azjatycką część Stambułu znajduje się na głębokości prawie 107 metrów pod poziomem morza. Bosch dostarczył do nowego szlaku komunikacyjnego kompleksowy układ zabezpieczeń, składający się z systemu dozoru wizyjnego, systemu sygnalizacji pożaru i systemu kontroli dostępu. Wszystkie systemy są zintegrowane w ramach platformy Building Integration System (BIS).
Przez tunel ma przejeżdżać codziennie 120 000 pojazdów, a bezpieczeństwo użytkowników jest priorytetem dla operatorów. Ruch samochodów o tak ogromnym natężeniu jest przez całą dobę analizowany przez bazujący na kamerach automatyczny system wykrywania wypadków. Jego najważniejszym elementem jest system dozoru wizyjnego Boscha, obejmujący inteligentną kombinację kamer sieciowych, co ma na celu spełnienie zmiennych wymagań w obrębie całej instalacji. Przykładowo, kamera FLEXIDOME IP 7000 VR jest wykorzystywana w obszarach, w których spodziewane jest pogorszenie sytuacji na drodze (kamera wyróżnia się wysoką odpornością na trudne warunki pogodowe oraz akty wandalizmu).
W obszarach słabo oświetlonych sprawdzi się sieciowa kamera stałopozycyjna DINION IP starlight 8000 MP. Zapewnia ona szczegółowe odwzorowanie kolorów w warunkach, w których inne kamery musiałyby się przełączyć na tryb monochromatyczny. Poza możliwością rejestrowania ważnych szczegółów, kamera znacząco poprawia bezpieczeństwo dzięki systemowi analizy wideo uwzględniającemu filtrowanie kolorów w scenach o minimalnym poziomie światła.
W sytuacjach, gdy konieczne jest śledzenie, lokalizowanie i powiększenie wybranych obiektów, zastosowano sieciową kamerę zmiennopozycyjną AUTODOME IP 5000 HD. Stanowi ona uzupełnienie dla sieciowych kamer stałopozycyjnych DINION IP 7000 HD, które także zapewniają doskonałą jakość obrazu. Wbudowana funkcja analizy wideo w wybranych kamerach wspiera operatorów, szybko i automatycznie wykrywając niepożądane zdarzenia oraz umożliwiając bezzwłoczne wysłanie ekip ratowniczych i precyzyjne prowadzenie ich do celu.
Dwupoziomowa konstrukcja jezdni umożliwia samochodom szybki przejazd przez tunel. Rozwiązanie dostarczone przez firmę Bosch obejmuje także system kontroli dostępu, który monitoruje tunel w ponad 40 punktach na całej jego długości (czyli na dystansie ponad 5 kilometrów).
Centrala sygnalizacji pożaru Bosch Modular Fire Panel 5000 Series obsługuje 5500 urządzeń peryferyjnych. Należą do nich automatyczne czujki, sygnalizatory akustyczne i optyczne oraz ręczne ostrzegacze pożarowe. Całość pomaga w szybkim wykrywaniu pożarów. Ponad 100 telefonów alarmowych rozmieszczonych co 50 metrów oraz drzwi ewakuacyjne w tunelu zapewniają podróżującym bezpieczeństwo.
0 komentarzy dodaj komentarz