Aktualna oferta firmy w zakresie motoryzacyjnego sprzętu warsztatowego pozwala na kompleksowe wyposażenie usługowych placówek serwisowych i naprawczych stosowne do obecnych i przyszłych potrzeb.
Najnowsze osiągnięcia marki Bosch z dziedziny techniki warsztatowej, oprogramowania diagnostycznego i specjalistycznych usług dla warsztatów zaprezentowane zostały na ostatnich targach Automechanika we Frankfurcie nad Menem. Część z nich stanowiły niekwestionowane innowacje, wykorzystujące dorobek inżynierski innych, rozwijanych przez Boscha działów światowej techniki, a pozostałe to kolejne generacje znanych już i wciąż doskonalonych firmowych systemów.
Diagnozowanie sterowników
Pracą niemal wszystkich zespołów i podzespołów nowoczesnych pojazdów zarządzają obecnie mikroprocesorowe sterowniki. One też kontrolują na bieżąco prawidłowość realizowanych funkcji, a zapisy ewentualnych usterek, także mechanicznych, przechowują w swej pamięci. Stąd też odczyt informacji zakodowanych w odpowiednich sterownikach za pomocą elektronicznych urządzeń stanowi postawę wszelkich czynności diagnostycznych.
Nowe urządzenia do diagnozy sterowników z interfejsem Ethernet oraz PassThru-Interface
Najnowsza generacja znanej od lat linii testerów diagnostycznych Bosch KTS obsługuje nie tylko wszystkie dotychczas stosowane diagnostyczne interfejsy pojazdów, lecz również przyszłe ich wersje, oparte na standardzie Ethernet. Ponadto nowa generacja testerów KTS jest wyposażona w funkcję PassThru-Interface, umożliwiającą korzystanie z portali internetowych samochodowych marek podczas programowania sterowników zgodnie z normą Euro 5/6. Równocześnie znacznie poprawiono moc obliczeniową testerów KTS, istotnie zwiększono ich pamięć i umożliwiono równoległą pracę kilku interfejsów. Korzystając z nowych modułów KTS 560 i KTS 590, można na przykład wykorzystywać do diagnozy nawet trzy interfejsy CAN i jednocześnie trzy interfejsy linii K.
Warsztatowa stacja badania spalin Bosch BEA 750
Wdrażany do seryjnej produkcji zintegrowany tester KTS 350 typu all-in-one (wszystko w jednym) z 10-calowym ekranem dotykowym dysponuje również pełną gamą możliwości nowej generacji KTS-ów. To poręczne urządzenie przeznaczone do mobilnych zastosowań w warsztacie ma już zainstalowany program ESI[tronic] 2.0. Znacznie mocniejszy niż w poprzednim modelu tego typu urządzeń procesor, wyposażony w cztery gigabajty pamięci RAM i szybki dysk SSD o pojemności 256 GB, zapewnia w połączeniu z obecnym systemem operacyjnym Windows 10 bezzwłoczne uruchamianie programu i szybką pracę.
Wypoziomowane stanowisko do diagnostyki podwozi i kontroli ustawienia reflektorów samochodu
Zwiększyła się też wydajność tabletu DCU 100 Diagnostic Control Unit. Ten solidny tester z 10-calowym ekranem do zastosowań mobilnych został wyposażony w mocniejszy procesor. Zamiast tradycyjnego dysku twardego zastosowano w nim dysk SSD o pojemności 256 GB oraz cztery gigabajty pamięci RAM.
Stanowisko przejazdowe do dokładnego pomiaru głębokości bieżnika
Program warsztatowy ESI[tronic] 2.0 firmy Bosch jest ciągle udoskonalany i rozwijany. Jeżeli urządzenie diagnostyczne jest podłączone do Internetu, to od pierwszego kwartału 2017 r. pozwala pobierać wszystkie aktualizacje w tle on-line. Ponadto dzięki ESI[tronic] Web użytkownik ma teraz dostęp także do portalu internetowego z informacjami na temat diagnozowania i napraw. Portal ten będzie umożliwiał otrzymywanie na przykład brakującej informacji dotyczącej danej naprawy, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania na urządzeniu warsztatowym.
Nowa wyważarka WBE 4120 D
Kolejną nowością w ESI[tronic] jest nowy program EBR (Experienced Based Repair), który po wykryciu podczas diagnozy znanej mu usterki podpowiada mechanikowi sprawdzone rozwiązanie.
Badanie spalin za pomocą BEA 750
BEA 750 jest udoskonalonym następcą analogicznych urządzeń Bosch serii BEA 150/250/350, przystosowanym do badania spalin w pojazdach spełniających normę Euro 6, zgodnie z wytycznymi obowiązującymi od 1 lipca 2015 r. Nowy model BEA 750 w wersji kombi jest wyposażony w 4-gazowy analizator spalin i dymomierz BEA 070, a pomiar prędkości obrotowej i temperatury wykonuje współpracująca z nimi przystawka BEA 030. System BEA 750 może być dodatkowo wyposażony w moduł KTS 515 do diagnozy OBD. Całość jest już fabrycznie skonfigurowana, co pozwala na jej użycie w warsztacie bez dodatkowego, czasochłonnego pierwszego uruchamiania.
Mobilne stanowisko LTB 300
Urządzenie oznaczone symbolem LTB 300 jest specjalnym, łatwo poziomowanym stanowiskiem warsztatowym, dostosowanym do wykonywania różnych zadań diagnostycznych. Umożliwia ono za pomocą przyrządu do kontroli i regulacji świateł HTD 815 precyzyjne sprawdzenie i ustawienie samochodowych reflektorów, zgodnie z aktualnymi przepisami. Ponadto LTB 300 jest wyposażone w obrotnice przednich kół, co przy wykorzystaniu przyrządu FWA 4630/50 pozwala na badanie geometrii podwozi w technologii 3D. Warsztaty mogą za jego pomocą przeprowadzać pomiary ustawienia kół i osi oraz określać geometryczną oś toru jazdy.
Montażownica TCE 4400-22
To z kolei stwarza warunki do kalibrowania w warsztacie za pomocą przyrządu DAS 1000 systemów wspomagania kierowcy, takich jak samoczynne zachowywanie odległości od poprzedzającego pojazdu lub rozpoznawanie znaków drogowych.
Pomiar głębokości bieżnika opon TTM
Nowy system TTM (Tire Tread Measurement) służy do szybkiego pomiaru głębokości bieżników opon. Uruchamia się on automatycznie, gdy pojazd przejeżdża po elemencie pomiarowym z maksymalną prędkością 8 km/h. Kilka sekund później jest wyświetlana na monitorze dokładna głębokość bieżników ogumienia wszystkich czterech kół. W systemie tym zastosowano metodę pomiarową opartą na kodowaniu kolorami oraz kamery HD.
Stół probierczy EPS 815
Jak zwykle w przypadku układów laserowych, metoda ta nie wymaga wykorzystywania żadnych ruchomych części mechanicznych. Dzięki temu działanie urządzenia jest bardzo odporne na wpływ różnych czynników zewnętrznych, takich jak kurz, wibracje, wilgoć i zmiany temperatury.
Dostępne są trzy różne opcje wyświetlania zmierzonych wartości. Dobrą widoczność wyników, również dla klientów, zapewnia ekran telewizora Smart, ustawiony obok urządzenia. Wyniki mogą być również wyświetlane na monitorze umieszczonym na wózku warsztatowym lub na tablecie, np. podczas pomiarów mobilnych.
System TTM jest dostępny w dwóch wersjach montażowych: w wersji do montażu na posadzce (wystaje ponad nią na wysokość zaledwie 80 milimetrów) lub w wersji wpuszczonej w posadzkę.
Serwisowanie ogumienia
Dzięki swej kompaktowej budowie, nowa elektroniczna wyważarka do kół WBE 4120 D nadaje się szczególnie do wykorzystywania w warsztatach o ograniczonej powierzchni stanowiska. Urządzenie umożliwia wyważanie kół wszystkich typów pojazdów – od motocykli aż do samochodów dostawczych. Korzystanie z urządzenia ułatwiają: wewnętrzne, elektroniczne ramię pomiarowe Alueasy oraz pakiet oprogramowania, który uwzględnia wszystkie statyczne oraz dynamiczne programy wyważania.
Kolejną nowością w ofercie firmy Bosch jest montażownica TCE 4400-22 z innowacyjną koncepcją korpusu typu G-frame, pozwalającą uzyskać większą sztywność konstrukcji. Urządzenie jest wyposażone w stół obrotowy do zewnętrznego mocowania obręczy 22-calowych oraz w głowicę montażową, pneumatycznie pozycjonowaną i blokowaną, jak również w łatwy w obsłudze odbijak do odrywania obrzeży opon. W skład wyposażenia wchodzi też pomocnicza kolumna TCE 330. W sumie pozwala to na łatwą i bezpieczną obsługę obręczy wszystkich standardów, w tym z oponami typu UHP.
Testowanie silników Diesla
W związku z wprowadzeniem homologacji na badanie produktów VDO do silników wysokoprężnych Bosch będzie oferował w 2017 roku opcję testowania pomp CR VDO na stołach probierczych EPS 815 i EPS 708. Techniczne szczegóły tego rozwiązania są obecnie w końcowej frazie opracowywania.
Ładowarki BAT 645 i BAT 690
Bosch oferuje warsztatom samochodowym dwie nowe ładowarki BAT 645 i BAT 690 do uniwersalnego i profesjonalnego zastosowania o ciągłym prądzie wyjściowym 45 A i 90 A. Obie ładowarki mogą być wykorzystywane do ładowania akumulatorów 12 V oraz 24 V i automatycznie wykrywają wymagane napięcie nominalne. W obu tych urządzeniach dostępne są dodatkowe tryby pracy, czyli ładowanie podtrzymujące i buforowe.
W trybie podtrzymującym ładowarka zapewnia zasilanie instalacji elektrycznej pojazdu w przypadku, gdy akumulator został wymontowany. Tryb buforowy ma coraz większe znaczenie w codziennej pracy warsztatu, ponieważ podtrzymuje zasilanie instalacji, na przykład podczas aktualizacji oprogramowania w sterownikach.
Pomoc techniczna i usługi dla warsztatów
Za pomocą nowego, intuicyjnego programu TTS (Trouble Ticket System), wprowadzonego przez Boscha w październiku 2016, warsztaty mogą znacznie łatwiej, bardziej intuicyjnie i szybciej tworzyć tzw. ticket (ang. bilet), zawierający listę problemów występujących przy trudnych naprawach. Towarzyszy temu rozszerzona funkcja wyszukiwania "biletów" już wprowadzonych przez kogoś do sieci i opatrzonych zadowalającymi rozwiązaniami, czerpanymi również z firmowej bazy wiedzy.
Umieszczenie i edycja "biletów" mogą być wykonywane na tabletach lub smartfonach. Zwiększa to elastyczność pracy mechanika w warsztacie. Ponadto aplikacja How2Fix dla smartfonów z systemem Android oraz iOS otrzymała nowy design i ulepszoną funkcję wyszukiwania informacji w bazie wiedzy.
Dostępność innowacji w Polsce
Nie wszystkie rozwiązania i modele urządzeń pokazane na ostatniej Automechanice zostały już wprowadzone do globalnej sprzedaży, a część z opisanych wyżej nowości dostarczana jest na razie wyłącznie na rynek niemiecki.
Na przykład:
Leasing 0%
Jest to jubileuszowa oferta promocyjna z okazji 25-lecia działalności firmy Bosch w Polsce, a dotyczy pakietów KTS z oprogramowaniem ESI[tronic] 2.0.
Do zawarcia stosownej umowy nie potrzeba żadnych zaświadczeń, wystarczy dowód osobisty właściciela warsztatu. Warunkiem dodatkowym jest prowadzenie działalności w branży motoryzacyjnej przez co najmnie 2 lata.
W skład oferowanych pakietów wchodzi jeden z typów testera usterek Bosch KTS oraz jeden z wariantów oprogramowania ESI[tronic] 2.0, czyli najnowszej wersji programu diagnostycznego, bazującej na bogatym know-how firmy Bosch. Ponad 350 inżynierów i techników na całym świecie wprowadza do ESI[tronic] 2.0 dane dotyczące aktualnie produkowanych pojazdów oraz ich sterowników. W ten sposób Bosch zapewnia pokrycie potrzeb przeważającej części światowego rynku i zapewnia warsztatom dostęp do obsługi nowych systemów wykorzystywanych w pojazdach.
Okres trwania leasingu urządzenia wraz z oprogramowaniem wynosi 36 miesięcy. W ofercie leasingowej udostępnia się klientom 21 pakietów o różnych konfiguracjach.
Warsztat ma do wyboru: moduły KTS 560 i 590, zestawy KTS 960 i KTS 980 z tabletem DCU 220 oraz moduł KTS Truck do samochodów ciężarowych. Liczba zestawów objętych promocją jest ograniczona.
Najtańszą opcją jest zestaw składający się z modułu KTS 560 z oprogramowaniem SD (Diagnoza Sterowników). Miesięczna rata leasingowa wynosi w tym wypadku 419,58 PLN netto, przy założeniu wniesienia przez klienta opłaty wstępnej w wysokości 10% wartości przedmiotów leasingu. Cenę końcowego wykupu (po zapłaceniu 35 rat) ustala się na 1% wartości transakcji.
Podpisanie wniosku leasingowego odbywa się w siedzibie klienta. Zabezpieczeniem finansowym transakcji jest sam przedmiot leasingu.
Dodatkowe, zawsze aktualne informacje i możliwości biznesowej komunikacji między warsztatem a dystrybutorem (w tym także formularz zgłoszeniowy) znaleźć można na www.leasingbosch.pl.
0 komentarzy dodaj komentarz