strona główna Diagnostyka OBD Log - samochodowa "czarna skrzynka"
2010-07-20, ostatnia aktualizacja 2010-07-21 07:29

OBD Log - samochodowa "czarna skrzynka"

Wygląd zewnętrzny urządzenia OBD Log

Fot. TEXA

Wygląd zewnętrzny urządzenia OBD Log

„Czarne skrzynki” wbrew nazwie wykonywane są w rozmaitych kolorach. Ten innowacyjny przyrząd firmy TEXA ma obudowę pomarańczową i wprowadza wręcz rewolucję w metodach diagnozowania pojazdów.

Klient warsztatu samochodowego oczekuje dzisiaj szybkiej obsługi oraz profesjonalnej i skutecznej naprawy, a ta zależy w znacznej mierze od trafności poprzedzających ją ustaleń diagnostycznych. Zdarzają się jednak usterki występujące sporadycznie podczas jazdy (np. utrata mocy w pewnych nieustalonych przez kierowcę warunkach), co sprawia, że trudno jest je wykryć podczas „statycznej” kontroli w warsztacie, przeprowadzanej z użyciem standardowych testerów. Gdy te same niedomagania pojawiają się ponownie po opuszczeniu warsztatu, sytuacja staje się nieprzyjemna zarówno dla klienta, jak też dla właściciela warsztatu, gdyż podważa ich wzajemne zaufanie.

Problem ten rozwiązuje urządzenie o nazwie OBD Log produkowane przez firmę TEXA. Jest ono podłączane bezpośrednio do gniazda diagnostycznego pojazdu i rejestruje wszystkie parametry pracy oraz jej nieprawidłowości możliwe do rozpoznania poprzez protokół EOBD w trakcie wielodniowej kontroli. Po zainstalowaniu przez mechanika OBD Log pozostaje bowiem aktywny w samochodzie klienta podczas jego codziennego użytkowania.

Dzięki temu wszelkie nieprawidłowości są wówczas zapisywane w wewnętrznej pamięci urządzenia, a następnie analizowane przez mechanika na jego komputerze.

Instalacja OBD Log w pojeździe jest bardzo prosta, gdyż wymaga jedynie  wpięcia przyrządu do gniazda diagnostycznego. Konfiguracja odbywa się samoczynnie. Późniejsze pobranie zapisanych informacji również przebiega automatycznie po połączeniu przyrządu z komputerem poprzez kabel USB. Umożliwia to oprogramowanie IDC3 PC Suite, dostarczane wraz z urządzeniem rejestrującym. Raport opracowany przez ten program zawiera precyzyjne określenia  czasu i okoliczności dokonywania poszczególnych zapisów. Ponadto  zielona lub czerwona lampka informuje o braku błędów lub ich występowaniu (oddzielnie dla każdej z przebytych przez pojazd tras).

Sposób instalacji w pojeździe

Sposób instalacji w pojeździe

OBD Log zainstalowany w pojeździe nie zakłóca w żadnym stopniu jego pracy i nie utrudnia prowadzenia. Niewielkie wymiary oraz pełna automatyka pozwalają stosować to urządzenie w dowolnym modelu samochodu spełniającym standard Euro2 lub wyższy (przy silnikach z zapłonem iskrowym), bądź Euro4 lub wyższy (przy silnikach z zapłonem samoczynnym). Jego pamięć odnawia się w ten sposób, iż przy braku odczytu błędów zastępuje starsze zapisy nowszymi.

Odczytywanie i analiza zapisów przez komputer z oprogramowaniem IDC3 PC Suite

Odczytywanie i analiza zapisów przez komputer z oprogramowaniem IDC3 PC Suite

CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA

Interfejs w pojeździe: złącze OBD,

Kompatybilność: elektryczna i mechaniczna zgodna ze standardem EOBD,

Obsługiwane protokoły: wszystkie zgodne ze standardem J1850-41.6, J1850-10.4, ISO9141-2 K/L, CAN (Control Area Network ISO 11898)

Zasilanie: przez złącze OBD (tylko pojazdy z instalacjami 12 V); przez złącze USB (podczas połączenia z PC)

Prąd pobierany podczas jazdy: < 100 mA

Prąd pobierany po wyłączeniu silnika: < 1 mA

Procesor: ARM 32-bit Cortex-M3

DRAM: 256KB

Pamięć wewnętrzna: 2048KB

Częstotliwość próbkowania: 5 sekund

Czas rejestracji: 90 godz. przy rejestracji 8 parametrów  i próbkowaniu co 5 sek.

Trwałość baterii Back Up: minimum 18 miesięcy (bez zasilania zewnętrznego); ponad 20 lat przy normalnym użytkowaniu

Interfejs użytkownika: LED wielofunkcyjny w kolorze niebieskim, ze wskazaniem statusu pracy

Temperatura użytkowania: -40° do +85°C   

Wymiary: 23 mm X 45.5 mm X 28.2 mm

Waga: 25 g    

Interfejs PC: kabel USB 1.0

Oprogramowanie IDC3 PC Suite kompatybilne z systemami operacyjnymi: Windows Vista, Windows XP SP2, Windows Server 2000 SP4
Rejestrowane parametry: wszystkie uwzględnione przez protokół EOBD, wśród nich między innymi: prędkość, obroty silnika, temperatura cieczy chłodzącej, obciążenie silnika, przepływ zasysanego powietrza, temperatura powietrza, ciśnienie powietrza na kolektorze ssącym, ciśnienie paliwa, napięcie akumulatora

Błędy dające się odczytywać: wszystkie zapisywane przez protokół EOBD (w sumie około 2.500)

Dane dotyczące rejestrowanych tras: numer identyfikacyjny pojazdu, numer trasy, godzina jej rozpoczęcia i zakończenia

  • 2010-09-10 08:36

    gadżet

    pipens

    Troszkę mała częstotliwość próbkowania (5s)ale zawsze coś.

    skomentuj

  • 2010-09-10 08:37

    gadżet

    pipens

    Troszkę mała częstotliwość próbkowania (5s)ale zawsze coś.

    skomentuj



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2