Bosch zaprezentował nowy sterownik SDCU (semi-active damping control unit) do półaktywnego zawieszenia, które jest stosowane w jednośladach i pojazdach segmentu PowerSport (np. w quadach).
Dzięki układowi SDCU kierowca może łatwo wybrać i skonfigurować ustawienie amortyzatorów zawieszenia tak, aby dopasować wielkość tłumienia do własnych preferencji. Seryjny montaż SDCU w pojazdach PowerSport rozpocznie się w roku 2017.
Sterowanie półaktywnego zawieszenia pozwala zoptymalizować stabilizację jednośladów. Zwiększa to komfort jazdy zwłaszcza na nierównych drogach. Wygodę jazdy podnosi również możliwość regulacji wysokości pojazdu (elektroniczna zmiana wysokości siedziska).
Dodatkowe funkcje sterowania półaktywnego zawieszenia poprawiają także prowadzenie pojazdu. Przykładowo, zabezpieczenie przed dachowaniem w czterokołowych pojazdach wykorzystuje czujniki w celu monitorowania ugięcia zawieszenia oraz uślizgu bocznego. Układ SDCU reguluje amortyzatory tak, aby uniknąć przewrócenia. Inna funkcja, zabezpieczenie przed uniesieniem tylnego koła, zmniejsza odrywanie się tylnego koła od podłoża poprzez dostosowanie siły tłumienia. Poza tym pojazdy wyposażone w SDCU mają zamontowane wiele czujników, które rozpoznają rodzaj nawierzchni. Umożliwia to sterownikowi SDCU zwiększenie stabilności, zwłaszcza podczas jazdy w terenie.
0 komentarzy dodaj komentarz