Firma Saima Meccanica wprowadziła innowacyjny system ogrzewania w kabinach lakierniczych promieniami podczerwonymi. Jego wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest FBD.
Urządzenie grzewcze składa się z zestawu ekranów promiennikowych zainstalowanych na ścianach kabiny, zasilanych elektrycznie, nagrzewających polakierowany element lub pojazd w sposób bezpośredni – poprzez promieniowanie cieplne. System ten można zainstalować w istniejącej lub nowo budowanej kabinie lakierniczej.
Podstawowe zalety systemu:
Ponadto system ten przynosi poprawę jakości i zmniejszenie liczby wtrąceń na suszonych powłokach. Zapewnia też poprawę parametrów technicznych istniejących już instalacji grzewczych w lakierniach. Kabina z systemem paneli endotermicznych jest mało wrażliwa na wpływ niskich temperatur zewnętrznych i wydatnie zmniejsza emisję szkodliwych substancji do atmosfery.
W tradycyjnym systemie obiekt ogrzewany jest strumieniem powietrza, które musimy nagrzać, aby wtłoczone do wnętrza kabiny lakierniczej oddało ciepło na powierzchniach lakierowanych. Proces ten jest obarczony niską sprawnością energetyczną i dużą czasochłonnością. Różnica w eksploatacji pomiędzy systemem tradycyjnym a systemem z ekranami podczerwieni wynika ze zniwelowania strat ciepła powstających podczas klasycznego, wielostopniowego ogrzewania konwekcyjnego, przy którym palnik gazowy lub olejowy ogrzewa wymiennik ciepła. Ten z kolei ogrzewa powietrze technologiczne tłoczone przez wentylatory do wnętrza kabiny lakierniczej.
System ogrzewania panelami endotermicznymi Saima generuje energię cieplną na elemencie lakierowanym na zasadzie jednostopniowego przekazywania energii, za pośrednictwem promieniowania cieplnego. Dlatego nakłady ponoszone na ogrzewanie wykorzystywane są w sposób najbardziej efektywny, a wymierne skrócenie całego procesu suszenia zwiększa wydajność lakierni. System ten wprowadzony został do sprzedaży w roku 2009.
0 komentarzy dodaj komentarz