Koncern Federal-Mogul Motorparts rozszerzył do trzech lat gwarancję na części układu kierowniczego i zawieszenia marki MOOG.
Wydłużony o rok okres gwarancyjny obejmuje wszystkie produkty kupione od początku 2016 roku. Na pytania związane z gwarancją odpowiada Marcin Sochaczewski z Federal-Mogul Motorparts Poland.
Jakie produkty obejmuje gwarancja i w jakich samochodach ma zastosowanie?
Marcin Sochaczewski, Federal-Mogul Motorparts Poland: Wydłużyliśmy gwarancję na wszystkie produkty marki MOOG montowane w autach osobowych i lekkich pojazdach dostawczych, które nie są zarejestrowane na firmę lub używane do celów zarobkowych.
Klient chce wymienić produkt w ramach 3-letniej gwarancji. Co musi zrobić?
Formalności są standardowe. Należy udać się z uszkodzoną częścią i dowodem zakupu do punktu sprzedaży. Rozpoczyna się procedura reklamacyjna, podczas której dystrybutor rozpatruje zasadność wymiany produktu w porozumieniu z Federal-Mogul Motorparts. Może się zdarzyć, że do poprawnego rozpatrzenia reklamacji wymagane będą dodatkowe informacje od klienta.
Jakie?
Na przykład potwierdzenie ustawienia geometrii zawieszenia po montażu w przypadku reklamacji końcówki drążka kierowniczego. To standardowa procedura diagnostyczna, której pominięcie może mocno przyspieszyć zużycie nowego elementu. Mając na uwadze dobre praktyki warsztatowe i wiedzę techniczną mechaników, liczymy na wyrozumiałość wobec wprowadzenia takiego wymogu.
Część producentów wprowadza gwarancję czasową zabezpieczoną limitem kilometrów.
Uważamy, że nie jest to konieczne. Nie mamy problemów z odróżnieniem części posiadających wady materiałowe i produkcyjne od części wyeksploatowanych, używanych niezgodnie z ich przeznaczeniem.
Jakie są wykluczenia?
Wydłużona gwarancja nie obejmuje części MOOG zamontowanych w samochodach używanych do celów zarobkowych, zarejestrowanych na firmy, ale również w samochodach po tuningu, autach używanych na torze lub w terenie. Gwarancja nie obejmuje również części, które w ciągu 3 lat od zakupu zostały przemontowane do innego auta lub gdy auto uczestniczyło w wypadku.
Kto rozpatruje reklamacje?
Korzystamy z usług doświadczonych specjalistów ds. technicznych. Najwięksi dystrybutorzy posiadają własne, czasami bardzo rozbudowane działy reklamacji. Wówczas na podstawie porozumienia z naszą firmą mają prawo do rozpatrywania reklamacji, będąc w kontakcie z naszym zespołem technicznym. Drugi model to bezpośrednia weryfikacja uszkodzonych części przez nasz zespół.
Czy na opakowaniach produktów MOOG pojawi się informacja o wydłużonej gwarancji?
Nasze produkty sprzedajemy na całym świecie, a rozszerzona gwarancja obejmuje przede wszystkim kraje Unii Europejskiej. Dlatego nie planujemy wprowadzać zmian na opakowaniach, które również mogą trafić na dalekie rynki, bez prawa do rozszerzonej gwarancji.
Wydłużenie o rok gwarancji jest odbierane jako odważna decyzja. Czy firma podniosła dotychczasowe procedury kontroli jakości i prace na etapie projektowym?
Wzorujemy się na standardach OEM, a naszym celem jest dorównanie lub przewyższenie jakości produktów używanych na pierwszy montaż. Produkty MOOG testujemy w ośrodkach w Saint Louis w Stanach Zjednoczonych oraz w Kontich w Belgii. Używamy aparatury laboratoryjnej symulującej warunki eksploatacyjne, takie jak na przykład skręcanie i rozciąganie. Sprawdzamy odporność powłoki na korozję. Po etapie projektowym i badaniach porównujemy w testach części MOOG z produktami używanymi na pierwszy montaż. Jeżeli wyniki są porównywalne lub lepsze od OEM, wówczas dział jakości zatwierdza produkt MOOG. Dodatkowo prowadzimy regularne testy kontrolne wyprodukowanych części.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz