Koncern Federal-Mogul Motorparts rozszerzył do trzech lat gwarancję na części układu kierowniczego i zawieszenia marki MOOG.
Wydłużony o rok okres gwarancyjny obejmuje wszystkie produkty kupione od początku 2016 roku. Na pytania związane z gwarancją odpowiada Marcin Sochaczewski z Federal-Mogul Motorparts Poland.
Jakie produkty obejmuje gwarancja i w jakich samochodach ma zastosowanie?
Marcin Sochaczewski, Federal-Mogul Motorparts Poland: Wydłużyliśmy gwarancję na wszystkie produkty marki MOOG montowane w autach osobowych i lekkich pojazdach dostawczych, które nie są zarejestrowane na firmę lub używane do celów zarobkowych.
Klient chce wymienić produkt w ramach 3-letniej gwarancji. Co musi zrobić?
Formalności są standardowe. Należy udać się z uszkodzoną częścią i dowodem zakupu do punktu sprzedaży. Rozpoczyna się procedura reklamacyjna, podczas której dystrybutor rozpatruje zasadność wymiany produktu w porozumieniu z Federal-Mogul Motorparts. Może się zdarzyć, że do poprawnego rozpatrzenia reklamacji wymagane będą dodatkowe informacje od klienta.
Jakie?
Na przykład potwierdzenie ustawienia geometrii zawieszenia po montażu w przypadku reklamacji końcówki drążka kierowniczego. To standardowa procedura diagnostyczna, której pominięcie może mocno przyspieszyć zużycie nowego elementu. Mając na uwadze dobre praktyki warsztatowe i wiedzę techniczną mechaników, liczymy na wyrozumiałość wobec wprowadzenia takiego wymogu.
Część producentów wprowadza gwarancję czasową zabezpieczoną limitem kilometrów.
Uważamy, że nie jest to konieczne. Nie mamy problemów z odróżnieniem części posiadających wady materiałowe i produkcyjne od części wyeksploatowanych, używanych niezgodnie z ich przeznaczeniem.
Jakie są wykluczenia?
Wydłużona gwarancja nie obejmuje części MOOG zamontowanych w samochodach używanych do celów zarobkowych, zarejestrowanych na firmy, ale również w samochodach po tuningu, autach używanych na torze lub w terenie. Gwarancja nie obejmuje również części, które w ciągu 3 lat od zakupu zostały przemontowane do innego auta lub gdy auto uczestniczyło w wypadku.
Kto rozpatruje reklamacje?
Korzystamy z usług doświadczonych specjalistów ds. technicznych. Najwięksi dystrybutorzy posiadają własne, czasami bardzo rozbudowane działy reklamacji. Wówczas na podstawie porozumienia z naszą firmą mają prawo do rozpatrywania reklamacji, będąc w kontakcie z naszym zespołem technicznym. Drugi model to bezpośrednia weryfikacja uszkodzonych części przez nasz zespół.
Czy na opakowaniach produktów MOOG pojawi się informacja o wydłużonej gwarancji?
Nasze produkty sprzedajemy na całym świecie, a rozszerzona gwarancja obejmuje przede wszystkim kraje Unii Europejskiej. Dlatego nie planujemy wprowadzać zmian na opakowaniach, które również mogą trafić na dalekie rynki, bez prawa do rozszerzonej gwarancji.
Wydłużenie o rok gwarancji jest odbierane jako odważna decyzja. Czy firma podniosła dotychczasowe procedury kontroli jakości i prace na etapie projektowym?
Wzorujemy się na standardach OEM, a naszym celem jest dorównanie lub przewyższenie jakości produktów używanych na pierwszy montaż. Produkty MOOG testujemy w ośrodkach w Saint Louis w Stanach Zjednoczonych oraz w Kontich w Belgii. Używamy aparatury laboratoryjnej symulującej warunki eksploatacyjne, takie jak na przykład skręcanie i rozciąganie. Sprawdzamy odporność powłoki na korozję. Po etapie projektowym i badaniach porównujemy w testach części MOOG z produktami używanymi na pierwszy montaż. Jeżeli wyniki są porównywalne lub lepsze od OEM, wówczas dział jakości zatwierdza produkt MOOG. Dodatkowo prowadzimy regularne testy kontrolne wyprodukowanych części.
0 komentarzy dodaj komentarz