Aby przekonać się jak skuteczne są tarcze i klocki hamulcowe marki Textar inżynierowie firmy zorganizowali test drogowy na przełęczy Stelvio.
Pierwszym badanym czynnikiem była średnia siła, z jaką kierowca musiał naciskać na pedał hamulca, żeby utrzymać bezpieczną prędkość na zakrętach. W przypadku tarcz i klocków Textara wystarczyło średnio 40 N, podczas gdy konkurenci wymagali nacisku z siłą odpowiednio 45 i 50 N.
Inżynierowie zbadali też współczynnik tarcia już po ostudzeniu hamulców. Dla produktów Textar współczynnik ten wyniósł 0,46 µ, podczas gdy konkurenci osiągnęli 0,33–0,38 µ.
Nawet najlepsza skuteczność hamowania nie powinna być jednak okupiona koniecznością częstej wymiany klocków i tarcz. Także i pod tym względem Textar wyprzedził konkurencję. Po zakończonym tekście okładziny klocków hamulcowych Textara były cieńsze o zaledwie 0,74 mm, podczas gdy klocki konkurencji straciły od 1,68 do 2,18 mm.
0 komentarzy dodaj komentarz