Najważniejszym układem w każdym samochodzie są hamulce, gdyż to one wpływają przede wszystkim na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Dlatego bardzo istotna jest dbałość o prawidłowe ich serwisowanie.
Wszystkie podzespoły układu hamulcowego należy systematycznie kontrolować a w razie stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń niezwłocznie je wymieniać. Ważne, aby wymiany poszczególnych elementów, a zwłaszcza takich, jak klocki i tarcze hamulcowe, były zgodne z ustalonymi zasadami, ponieważ od nich zależy zachowanie prawidłowej współpracy pomiędzy ich ciernymi powierzchniami. Nie chodzi tu tylko o idealne doleganie klocka do tarczy, lecz także o to, aby siły nacisku powstające na powierzchni klocka były rozłożone równomiernie. Zdarza się – iż po wymianie klocków hamulcowych słyszalne są niedopuszczalne dźwięki pojawiające się podczas hamowania, głównie w końcowej jego fazie, przy bardzo niskich prędkościach.
Powodem tego zjawiska może być pozostawienie starych, zużytych już elementów montażowych. Dlatego Bosch rozszerzył swoją ofertę klocków hamulcowych o zestawy zawierające wszystkie akcesoria niezbędne do prawidłowej wymiany. Obecnie zestawy Bosch (rys. 1) zawierają takie same elementy, jak zestawy oryginalne lub dostarczane przez konkurencyjnych producentów (rys. 2). Poniżej znaleźć można informację, jak prawidłowo dobrać zestawy klocków zawierające akcesoria pomocnicze. Jest ona dostępna w dwu aplikacjach TecDoc (rys. 3, 4 i 5) oraz w starej (rys. 6) i nowej (rys. 7) wersji programu ESI[tronic].
Rys. 1
Rys. 2
Rys. 3
Rys. 4
Rys. 5
Rys. 6
Rys. 7
0 komentarzy dodaj komentarz