Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego podsumował ubiegły rok w branży ogumienia.
W 2015 roku w Polsce sprzedano więcej opon niż przez poprzednie dwanaście miesięcy. Zwiększenie sprzedaży zanotowano zarówno w segmencie opon do samochodów osobowych, jak i opon ciężarowych. Wyniki w porównaniu do 2014 roku poprawiły się o 1 proc. w kategorii opon do samochodów osobowych i o 3 proc. w kategorii opon do samochodów ciężarowych.
Segment opon budżetowych wciąż stanowi ponad 40 proc. rynku, jednak w 2015 roku zanotował 4-procentowy spadek sprzedaży. Wynik segmentu średniego to 28 proc. rynku (i sprzedaż większa o 9 proc.). Natomiast opony segmentu premium to 26 proc. rynku, a wzrost ich sprzedaży wyniósł 2 proc.
W kategorii opon do samochodów osobowych wyróżnić można opony do samochodów typu SUV (których sprzedaż wzrosła o 14 proc.) oraz opony do samochodów dostawczych o masie do 3,5 t, których sprzedało się o 13 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
Branża wyszła na plus także w całej Europie, w której w 2015 roku sprzedało się o 3 proc. więcej opon do samochodów osobowych, o 4 proc. więcej opon do samochodów ciężarowych oraz o 2 proc. więcej opon do motocykli. Jedyny, 9-procentowy spadek, zanotowały opony rolnicze.
0 komentarzy dodaj komentarz