strona główna Wydarzenia Rynkowa ofensywa Mahle
2019-07-12, ostatnia aktualizacja 2019-07-12 06:00

Rynkowa ofensywa Mahle

Fot. Archiwum

Fot. Archiwum

4 czerwca firma Mahle Aftermarket zorganizowała dzień prasowy w swej siedzibie w Krotoszynie. Zaproszeni dziennikarze mieli okazję poznać plany firmy na przyszłość, zwiedzić magazyn i, przede wszystkim, zobaczyć nowości produktowe.

Koncern Mahle GmbH w liczbach to: 170 zakładów produkcyjnych, 16 jednostek badawczo-rozwojowych, 78 277 pracowników (w tym ok. 6 tys. inżynierów) i 12,8 mld € rocznego obrotu. Z kolei dywizja odpowiedzialna za rynek wtórny, tj. Mahle Aftermarket, liczy sobie 25 obiektów na całym świecie, zatrudnia ok. 1 700 pracowników i generuje roczny obrót rzędu 928 mln €. Portfolio producenta zawiera produkty przeznaczone zarówno na OE, jak i aftermarket (w ofercie na rynek wtórny znajduje się blisko 150 000 części zamiennych), informacje i usługi, a także wyposażenie warsztatów oraz osprzęt do diagnostyki.

Prezentacja stacji do obsługi klimatyzacji ArcticPro ACX480. podnoszona klapa ułatwia obsługę serwisową

W celu poszerzenia i zdywersyfikowania swojej oferty produktowej Mahle wykupiło w ub. roku specjalizującą się w produkcji wyposażenia warsztatów włoską firmę Brain Bee, do końca bieżącego roku zaś zostanie oficjalnie sfinalizowane przejęcie spółki Behr Hella Service, produkującej głównie systemy termiczne (układy chłodzenia silnika oraz klimatyzacji). BHS dołączy do rodziny Mahle Aftermarket z dniem 1 stycznia 2020. Od roku 2020 klienci nadal będą mogli zamawiać produkty pod znanymi im wcześniej numerami części. Stare numery będą obowiązywać w okresie przejściowym, w którym stopniowo będą wdrażane nowe numeracje Mahle. Na zamówieniach, potwierdzeniach dostawy i fakturach będą widniały oba numery.

Mahle Aftermarket łączy siłę siedmiu marek: Mahle, Behr, Brain Bee, Clevite, Izumi, Knecht Filter i Metal Leve. Obszerny asortyment niemieckiej firmy podzielono na na 7 grup produktowych:

  • części silnikowe,
  • turbosprężarki,
  • filtry,
  • chłodzenie i klimatyzacja,
  • rozruszniki i alternatory,
  • e-mobilność i elektronika,
  • wyposażenie warsztatu i diagnostyka.

Firma ponadto jest coraz bardziej widoczna jako dostawca specjalistycznych urządzeń do serwisowania i diagnostyki samochodów. Dywersyfikacja oferty nie jest jednak równoznaczna z rezygnacją z segmentu premium, wręcz przeciwnie – przedstawiciele firmy podkreślają, iż produkty sygnowane logotypem Mahle konkurować mają wysoką jakością, a nie – niską ceną.

W kwestii rozwoju firma Mahle realizuje podwójną strategię, tj. kontynuuje wzmacnianie swej pozycji na rynku silników spalinowych przy jednoczesnym inwestowaniu w stworzenie zrównoważonej mobilności przyszłości. Ponieważ znaczną część oferty producenta stanowią części przeznaczone na OE, przez co są one niejako „ukryte” pod maską samochodu, więc firma stawia obecnie na zwiększenie rozpoznawalności marki, zwłaszcza w segmencie aftermarketowym.

Marcin Doległo z Mahle Service Solution demonstruje urządzenie do kalibracji z 65-calowym ekranem

W tym celu producent odświeżył design opakowań produktów: nowe pudełka charakteryzują się przejrzystym projektem, wyrazistym niebieskim kolorem (wyjątek stanową jedynie kartony zwierające filtry Knecht, gdyż te zachowają klasyczne barwy marki, a więc pozostaną pomarańczowo-białe) i dodatkowymi piktogramami. Niezmienione zostały natomiast etykiety bezpieczeństwa.

Najważniejszym punktem wizyty w Krotoszynie była prezentacja dwóch nowości produktowych: stacji klimatyzacji ArcticPro ACX480 i urządzenia do kalibracji systemów wspomagania kierowcy TechPro Digital ADAS.

Stacja klimatyzacji ArcticPro ACX480, przeznaczona do obsługi czynnika chłodniczego R1234yf, została wyposażona w otwieraną klapę, ułatwiającą konserwację i serwisowanie urządzenia (z pomocą instrukcji część tych czynności będą mogli wykonać pracownicy warsztatu).

Wykorzystanie autorskiej technologii E3 oznacza także, iż prezentowany produkt wyposażono w szybkozłącza zapobiegające utracie czynnika chłodniczego w momencie odłączania przewodu od pojazdu.

TechPro Digital ADAS został w Polsce zaprezentowany po raz pierwszy. W tym nowatorskim systemie dużą i wymagającą sporo miejsca do właściwego funkcjonowania tablicę analogową zastąpiono 65-calowym telewizorem, dzięki czemu kalibrację można z sukcesem przeprowadzić nawet w małych pomieszczeniach i przy niedokładnie podstawionym pojeździe. Trzeba jednak pamiętać, iż do obsługi TechPro Digital ADAS wymagany jest sprzedawany osobno program TechPro 180.

Magazyn Mahle Aftermarket w Krotoszynie. Stąd części zamienne o jakości oryginału wysyłane są nie tylko na polski rynek

Zaprezentowane urządzenia łączą się z siecią za pośrednictwem Wi-Fi, co sprawia, że mogą się ze sobą komunikować, a systematycznie aktualizowany software powinien być kompatybilny z najnowszymi pojazdami dostępnymi na rynku.

Podczas dnia prasowego zasygnalizowano pojawienie się Portalu MCCP (Mahle Customer Care Portal), który ma umożliwić jeszcze lepszą obsługę klientów. Jest to kolejna cyfrowa inicjatywa, zapewniająca bezpośredni dostęp do świata Mahle Aftermarket, skupiająca wszystkie ważne dla klienta informacje na temat oryginalnych części zamiennych, prac inżynieryjnych, montażowych oraz wyposażenia warsztatu.

Przemysław Krzczanowicz

Tagi

Sprzedaż  Mahle 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2