Jako polski producent filtrów w ciągu ostatnich trzech lat znacząco wzmocniliśmy swoją pozycję na rynku. Wpłynęła na to m.in. wysoka jakość wyrobów oraz intensyfikacja działań marketingowo-sprzedażowych.
Teraz PZL Sędziszów staje do walki o przywrócenie czołowej pozycji w branży filtracyjnej. Uruchomienie nowych linii produkcyjnych, poszerzenie oferty dla sektora rolniczego i transportu drogowego, rozbudowanie sieci sprzedaży, rebranding, wreszcie atrakcyjny program lojalnościowy dla klientów – to tylko niektóre z licznych zmian, jakie w ostatnich 3 latach zaszły w PZL Sędziszów.
Ta spektakularna metamorfoza, mająca na celu przywrócenie dawnej świetności najstarszego w Polsce producenta filtrów, przynosi profity i przekłada się na dynamiczny wzrost rozpoznawalności marki.
Droga przebyta przez nas od chwili prywatyzacji spółki była trudna i wyboista. Sytuacja, w jakiej zastaliśmy fabrykę, wymagała zaangażowania kapitału, jednak przede wszystkim ogromnej pracy. Obecnie z dumą możemy mówić o zmianach, jakie udało nam się wprowadzić, ponieważ ich efekty są widoczne nie tylko w wynikach sprzedaży, lecz również w opinii rynku.
Firmowe stoisko na targach Automechanika we Frankfurcie nad Menem
W omawianym okresie PZL Sędziszów wzmocnił swój dział konstrukcji wyrobów, wdrożył nowe linie produkcyjne, rozpoczął stałą współpracę z BorgWarner – światowym producentem systemów napędowych i rozwinął sektor produkcji dla lotnictwa.
Największy wzrost popularności naszej marki dotyczy jednak motoryzacji. Nie tylko rozwinęliśmy sieć dystrybucji, lecz także rozpoczęliśmy współpracę na rynkach zagranicznych, m.in. w Czechach, Słowacji i Kazachstanie.
Zaawansowana automatyzacja procesów technologicznych korzystnie wpływa na jakość wytwarzanych produktów
Na rodzimym rynku części zamiennych działa obecnie ok. 900 firm, z czego 300 stanowią przedsiębiorstwa z kapitałem zagranicznym. Dlatego w motoryzacji widzimy znakomite perspektywy rozwoju dla tak silnej marki, jaką jest PZL Sędziszów. Naszą ambicją jest także dalszy rozwój oferty w sektorach rolniczym i transportowym.
Przykłady produktów z aktualnej oferty PZL Sędziszów
Dzięki intensywnym działaniom marketingowym spółka skutecznie dociera do odbiorców. Właściciele warsztatów samochodowych, maszyn rolniczych oraz przedstawiciele firm transportowych coraz częściej nawiązują współpracę z PZL Sędziszów i chętnie biorą udział w akcjach promocyjnych, m.in. w programie lojalnościowym "inFILTRacja nagród".
Plenerowa ekspozycja PZL Sędziszów na targach rolniczych AgroShow w Bednarach 2015
Satysfakcja klientów i przywiązanie do marki PZL Sędziszów przyświecają wszystkim naszym działaniom. Z myślą o docelowych odbiorcach udostępniliśmy naszą ofertę w systemie TEC DOC, wzmocniliśmy dział obsługi klienta, powołaliśmy doradców technicznych, którzy pomagają w wyborze produktów i wyjaśniają wszelkie wątpliwości. Co kwartał wydajemy dla naszych klientów magazyn Świat Filtrów, dostępny w formie papierowej i elektronicznej, informując o bieżących działaniach, zmianach i nowościach. Zakończony właśnie program lojalnościowy inFILTRacja, w którym główną nagrodą było 100 tys. zł, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem. Spełniając oczekiwania rynku i naszych klientów, w najbliższym czasie rozpoczniemy działalność edukacyjną pod nazwą Akademia Filtracji oraz wdrożymy internetowy kanał sprzedaży, wykorzystując do tego celu wszystkie nowoczesne narzędzia. Działania te ukierunkowane są na osiągnięcie kluczowego celu, jakim jest odzyskanie czołowej pozycji w branży filtracyjnej.
"inFILTRacja" na Stadionie Narodowym
Firma PZL Sędziszów, najstarszy polski producent filtrów silnikowych, zorganizowała 11 grudnia 2015 roku na warszawskim Stadionie Narodowym uroczystą konferencje prasową dla mediów techniczno-motoryzacyjnych.
Uczestnicy spotkania mieli okazję zapoznać się z długą i trudną historią tego przedsiębiorstwa. Fabryka w Sędziszowie Małopolskim powstała w 1939 r. z zadaniem pracy na rzecz rodzącego się wówczas polskiego lotnictwa. Realizację tych ambitnych planów wkrótce jednak przerwała wojna. Po wojnie produkcję udało się wznowić i rozwinąć, a firmie w 1964 r. – przystąpić do Związku Zjednoczonego Przemysłu Lotniczego i Silnikowego.
Prezes Zarządu PZL Sędziszów Adam Sikorski wręcza nagrodę główną Krzysztofowi Wojewodzie, właścicielowi firmy Wojtar z Tarnowa
Rosnące w tym okresie krajowe zapotrzebowanie na różne rodzaje filtrów motoryzacyjnych spowodowało stosowne do tego rozszerzenie asortymentu sędziszowskich produktów. Ich doskonaleniu służył uruchomiony w 1969 r. własny ośrodek badawczo-rozwojowy, specjalizujący się w filtrach oleju i paliwa. Lata siedemdziesiąte przyniosły zakup licencyjnej technologii i współpracę z "Polskim Fiatem", a potem z Fiat Auto Poland. Później nadeszły gorsze lata, a wyjściem z biznesowego impasu okazała się dopiero dokonana w 2012 r. prywatyzacja państwowej spółki. Większościowy pakiet udziałów, czyli 85% kapitału zakładowego, przejął w jej wyniku polski inwestor – Unimot Express sp. z o.o.
Poszerzanie i rozbudowa oferty
Przykładowy filtr powietrza (WA201740S) poddany testom w ramach programu badań eksploatacyjnych
Ostatnie trzy lata działalności prowadzonej już na nowych zasadach, choć pod starym, opartym na wieloletniej tradycji szyldem, przyniosły wiele owocnych inicjatyw prezentowanych na warszawskiej konferencji i w zamieszczonym obok artykule. Należą do nich m.in.: włączenie firmowej oferty do światowej bazy TEC DOC, zorganizowanie promocyjnej akcji inFILTRacja, której zwycięzcy odebrali w "Loży Platynowej" warszawskiego stadionu cenne nagrody rzeczowe i pieniężne.
Przemysław Krzczanowicz
Rynek filtrów w Polsce
0 komentarzy dodaj komentarz