Firma Bosch oferuje system łączący w sieć urządzenia diagnostyczne i biura obsługi klienta.
Opracowana przez Boscha otwarta sieć do przesyłania informacji warsztatowych pod nazwą asanetwork (ASA) pozwala przetwarzać bardzo duże ilości danych i tworzyć tzw. connected workshops, czyli warsztaty podłączone do Internetu.
Serwis działający w sieci informatycznej Boscha zna stan pojazdów swoich klientów i, jeśli to konieczne, zaleca właścicielowi samochodu dokonanie naprawy zanim jeszcze wystąpi awaria. Warsztat dysponuje informacjami niezbędnymi do podjęcia naprawy i jest w stanie niezwłocznie wykonać wszystkie prace przy pojeździe klienta.
Zainstalowane w samochodzie urządzenie sterujące w sposób ciągły rejestruje parametry jazdy oraz informacje o warunkach pracy i obciążeniu różnych podzespołów pojazdu. Informacje te są przekazywane do centralnej jednostki przetwarzania danych, gdzie podlegają obróbce z wykorzystaniem inteligentnych algorytmów. Oprogramowanie kojarzy wartości pomiarowe pobrane z pojazdu z danymi zebranymi z wcześniejszych napraw, wynikającymi z doświadczeń w eksploatacji flot oraz z wiedzy Boscha w dziedzinie komponentów i systemów samochodowych. W ten sposób można nie tylko dostosować termin przeglądu do stopnia zużycia pojazdu, ale także przewidzieć trwałość poszczególnych podzespołów. Pakiet oprogramowania Boscha umożliwia też przeprowadzenie procedur diagnostycznych w pojeździe za pośrednictwem usług telematycznych w celu przygotowania zbliżającej się wizyty w warsztacie i skrócenia czasu jej trwania.
W razie potrzeby kierowca otrzymuje informację o przypadającym przeglądzie okresowym lub np. zalecenie, aby wykonać wymianę wtryskiwacza, bo prawdopodobnie wkrótce dojdzie do jego awarii. Jeśli kierowca akceptuje zalecenie, otrzymuje telefon z centrum serwisowego w celu umówienia się na wizytę w warsztacie. W tym samym czasie serwis jest informowany o zakresie zbliżającej się naprawy, zamawiane są części zamienne i sprawdzana jest dostępność sprzętu diagnostycznego.
0 komentarzy dodaj komentarz