Firma Bosch Engineering dostarcza jednostki sterujące Fuel Cell Control Unit (FCCU), które stanowią kluczowy element systemu ogniw paliwowych.
Pojazdy z ogniwami paliwowymi są zasilane wodorem, który wchodzi w reakcję z tlenem tworząc czystą wodę. W trakcie tego procesu uwalnia się energia, która wewnątrz ogniwa paliwowego przekształca się w energię elektryczną, napędzającą z kolei silnik elektryczny.
Centrum sterującym systemu ogniw paliwowych jest FCCU, który łączy sprzęt Boscha ze specjalnym oprogramowaniem. FCCU kontroluje cały system za pomocą wbudowanego układu regulacji wodoru, powietrza i czynnika chłodzącego.
Upowszechnieniu alternatywnych układów napędowych do zastosowań poza drogami publicznymi – na przykład na lotniskach – sprzyjają surowsze przepisy dotyczące emisji spalin dla silników o mocy ponad 56 kW (normy EU Stage IV i US Tier 4 Final). Ponadto pojazdy wyposażone w ogniwa paliwowe są ciche i nie wpadają w wibracje. Pierwsze stacje do tankowania wodoru pojawiły się już na niemieckich lotniskach w Stuttgarcie, Monachium i Hamburgu.
0 komentarzy dodaj komentarz