Bosch opracował systemy pozwalające tworzyć w czasie rzeczywistym plany dostępnych miejsc parkingowych za pomocą czujników bezprzewodowych zainstalowanych w nawierzchni.
Czujniki rozpoznają, czy miejsce parkingowe jest zajęte przez auto, czy nie, i prześlą tę informację do Internetu. W przyszłości nawet samochody przejeżdżające obok dostępnych miejsc parkingowych będą w stanie przekazać taką informację. Czujniki ultradźwiękowe montowane w wielu nowoczesnych samochodach w ramach systemów wspomagania parkowania będą identyfikować luki przy krawędzi chodnika. Przekazywanie informacji w czasie rzeczywistym na smartfony kierowców lub bezpośrednio do nawigacji samochodowych może skrócić czas poszukiwania wolnego miejsca parkingowego.
Bezprzewodowe czujniki zamontowane w jezdni są umieszczone w sztywnej, półokrągłej obudowie z tworzywa sztucznego. Z wyglądu przypominają one znaczniki używane do oznaczenia pasów ruchu na drogach. Bezprzewodowy czujnik jest w stanie rozpoznać czy nad nim jest zaparkowany samochód. Mały, energooszczędny nadajnik radiowy przesyła tę informację do odbiornika, który jest zdolny do gromadzenia danych z setek czujników.
Zaletą systemu jest to, że czujniki mogą pozostać na miejscu przez kilka lat, ograniczając w ten sposób czas i koszty związane z wymianą baterii lub ich samych.
Inną technologią opracowaną przez firmę Bosch jest możliwość rozpoznawania przez samochody mijanych miejsc parkingowych. Dzięki dostępowi do Internetu informacje te mogą być przekazywane do bazy danych z dużą szybkością. Tam w powiązaniu z cyfrową mapą ulic powstaje jeden plan, który pokazuje aktualnie wolne miejsca. Im więcej samochodów będzie uczestniczyć w tym systemie, tym bardziej szczegółowa i aktualna będzie mapa miejsc parkingowych.
0 komentarzy dodaj komentarz