Bezpośrednim powodem konferencji zorganizowanej przez firmę ExxonMobil Poland 15 grudnia 2014 r. w Warszawie była promocja nowego oleju Mobil Delvac XHP ESP 10W-40, przeznaczonego do najnowocześniejszych, wysokoprężnych silników ciężkich pojazdów użytkowych. Stała się jednak okazją do atrakcyjnego omówienia aktualnych problemów drogowych przewozów towarów pod wspólnym hasłem: "Transport – optymalizacja kosztów, inwestycje i wyzwania branży".
Tej problematyki dotyczyły główne referaty przedstawione przez Marka Masona (Poland & East Europe Cluster Lubricants Manager), Macieja Marcinkowskiego (EAME CVL Marketing Advisor) i Michała Pełczyńskiego (Weber Shandwick Account Manager), które publikujemy oddzielnie w numerze 1/2015 "Autonaprawy". Wystąpienia te, jak również prezentowane wyniki najnowszych badań rynkowych wywołały ożywioną dyskusję zgromadzonych ekspertów i praktyków polskiego transportu ciężarowego, ponieważ dowodziły, iż techniczne innowacje wymuszane przez normę Euro VI oraz nowe formulacje olejów silnikowych są w gruncie rzeczy dla przewoźników (i nie tylko dla nich) korzystne. Mniejsza emisja spalin wiąże się bowiem z ogólnym obniżeniem zużycia paliwa. Ten sam efekt zapewnia korzystanie z oszczędzających paliwo olejów, a dalszą redukcję kosztów przewozów zapewnia wydłużenie serwisowych cykli wymiany oleju.
W konsekwencji transport staje się bardziej konkurencyjny, czyli tańszy, a to przekłada się bezpośrednio na niższe ceny wszystkich rynkowych towarów.
0 komentarzy dodaj komentarz