Opracowany przez Boscha układ adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości (ACC) pozwala zapobiec kolizjom spowodowanym najechaniem na siebie aut.
Układ wykorzystuje czujnik radarowy i dostosowuje prędkość do natężenia ruchu poprzez automatyczne przyspieszanie lub wyhamowywanie pojazdu. Standardowy system ACC firmy Bosch można włączyć już przy prędkości około 30 km/h. W wersji Stop & Go układ działa także przy mniejszej prędkości i podczas jazdy w korku wyhamowuje samochód aż do zatrzymania. Jeśli samochód jest dodatkowo wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, po krótkiej chwili zatrzymania także automatycznie rusza.
Wyniki badania euroFOT (European Field Operational Test) pokazują, że układ ACC w połączeniu z systemem ostrzegania o najechaniu może zredukować liczbę gwałtownych hamowań na autostradach o 67%, natomiast liczbę przypadków, w których odległość do poprzedzającego pojazdu jest krytyczna, o 73%.
Od początku bieżącego roku w samochodzie musi znajdować się co najmniej jeden inteligentny i bazujący na czujnikach otoczenia układ wspomagający, aby model mógł otrzymać pięć gwiazdek w teście bezpieczeństwa EuroNCAP. Od 2016 roku do uzyskania najwyższej oceny będzie wymagany dodatkowo system aktywnej ochrony pieszych.
0 komentarzy dodaj komentarz