Firma Bosch zmodyfikowała niedrogą próżniową pompę mechaniczną, dzięki czemu stała się ona lżejsza i bardziej wydajna. Produkt dorównuje obecnie droższym pompom elektrycznym.
Koszt wyprodukowania udoskonalonej pompy jest nawet o 75% niższy niż w przypadku porównywalnej pompy elektrycznej. Zastosowanie mechanicznej pompy napędzanej silnikiem pozwala zachować poziom emisji CO2 poniżej 0,4 grama na kilometr; podobne wartości są osiągane w przypadku wykorzystania konkurencyjnych pomp elektrycznych. Nowa pompa jest instalowana w komorze silnika, a odgłosy jej pracy nie są słyszalne dla kierowcy.
Bosch gruntownie zmodyfikował konstrukcję pompy, która dotychczas została wyprodukowana w 45 milionach egzemplarzy. Model nowej generacji jest o 300 gramów lżejszy od innych pomp mechanicznych (oraz waży nawet ponad kilogram mniej od elektrycznych pomp próżniowych). Największy wpływ na masę ma wirnik wykonany z tworzywa termoplastycznego. Jego stabilne łopatki wytwarzają odpowiednie podciśnienie, ale on sam waży niewiele.
Od kilku lat obserwuje się wzrost popytu na pompy próżniowe w autach z nowoczesnymi silnikami benzynowymi. Powodem tego jest upowszechnianie układów wtrysku bezpośredniego benzyny, które w połączeniu z tzw. downsizingiem pozwalają zaoszczędzić do 15% paliwa. Już w 2013 roku około 40% nowych samochodów w Europie stanowiły wersje wyposażone w układy bezpośredniego wtrysku benzyny. Nowoczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim wymagają dodatkowej pompy, ponieważ przepustnica nie może już sterować podciśnieniem.
0 komentarzy dodaj komentarz