Dziesięć lat temu firma Moto-Profil zorganizowała w katowickim ośrodku targowym MTK swe pierwsze Międzynarodowe Targi Wiedzy Technicznej i Szkoleń dla niezależnych warsztatów branży motoryzacyjnej. Sukces tej skromnej z początku imprezy zachęcił organizatorów do jej corocznej twórczej kontynuacji. Najnowsza jej edycja (7 i 8 czerwca br.), organizowana od pięciu lat pod nową nazwą ProfiAuto Show, miała miejsce już tradycyjnie w katowickiej hali sportowo-widowiskowej, powszechnie zwanej "Spodkiem". Uczestniczyło w niej ponad 140 wystawców i tłumy zwiedzających.
W trakcie dziesięcioletniego rozwoju do pierwotnego programu szkoleniowego dołączały kolejno rozmaite ekspozycje oraz imprezy towarzyszące. W efekcie powstała wielopłaszczyznowa formuła motoryzacyjnych spotkań, atrakcyjnych nie tylko dla profesjonalistów, lecz także dla fanów atrakcyjnych modeli pojazdów, wyczynowych pokazów samochodowo-motocyklowych i plenerowych występów artystycznych, a także swobodnej atmosfery weekendowego pikniku.
Rozrywkowe atrakcje nie zastępują bynajmniej informacyjnych i edukacyjnych walorów katowickich spotkań ani nie przeszkadzają w realizacji ich ambitnego programu. Typowe szkolenia w zacisznych salach konferencyjnych "Spodka" wciąż cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Wielu zainteresowanych uczestniczy też w dynamicznych pokazach profesjonalnej wiedzy i umiejętności, odbywających się bezpośrednio na stoiskach wystawców.
Wystawiennicza część imprezy w jej nowej lokalizacji ograniczała się początkowo do stosunkowo wąskiej, obwodowej antresoli obiektu. To wystarczało i nadal wystarcza do organizacji stoisk służących głównie indywidualnym konsultacjom przedstawicieli firm z ich dotychczasowymi lub nowymi klientami. Potrzeba tworzenia bardziej okazałych ekspozycji sprawiła, że ogólna powierzchnia targów z roku na rok rosła, obejmując rozległą płytę areny, wielką halę sztucznego lodowiska i otwartą przestrzeń wokół tych budynków. Zmieniły się również standardy targowej zabudowy, upodabniając ją do najlepszych międzynarodowych wzorów, a to świadczy przecież najdobitniej o rosnącym prestiżu targów ProfiAuto Show wśród uczestniczących w nich wystawców.
Stworzenie odrębnych stref rozrywkowych, ekspozycyjnych i edukacyjnych ułatwia organizację wciąż popularnych klasycznych szkoleń
Stoiska na antresoli zapewniają warunki do indywidualnych konsultacji z klientami wystawców
Przy głównych ciągach komunikacyjnych najlepiej funkcjonują wizualne metody przekazu, gdyż ich atrakcyjność wywołuje zainteresowanie ofertą (kliknij miniatury, aby powiększyć zdjęcia) |
Jak najszersza prezentacja konkretnych produktów to wciąż najlepszy sposób nawiązania kontaktu z klientami profesjonalnymi
Duża powierzchnia stoiska jest w pełni wykorzystana, gdy rozgrywa się na niej kilka akcji równocześnie
Na multimedialność nowoczesnych stoisk składają się: pokazy produktów w naturze, prezentacje drukowane, wideo i fachowe objaśnienia wystawców (kliknij miniatury, aby powiększyć zdjęcia) |
Trudno jest oddzielić promocję określonej oferty od profesjonalnego szkolenia, lecz prezentacje praktyczne dobrze służą obu tym celom
Są urządzenia wymagające rozległej przestrzeni ekspozycyjnej. Ta na większości targów jest dobrem deficytowym, ale jeszcze nie na katowickim lodowisku
Funkcja integracyjno-towarzyska targom ProfiAuto Show nie przynosi ujmy, ponieważ spotkania te przebiegają w kulturalnej, miłej atmosferze
Targi Katowice Moto-Profil ProfiAuto Show 2014 Międzynarodowe Targi Wiedzy Technicznej i Szkoleń
0 komentarzy dodaj komentarz