Dziesięć najpopularniejszych modeli SUV-ów w Niemczech jest wyposażonych w układ wtryskowy firmy Bosch. Zastosowane w nich technologie gwarantują efektywne spalanie i niskie zużycie paliwa. Także w wielu kompaktowych SUV-ach stosuje się systemy common rail Boscha.
Popularność modeli takich jak VW Tiguan, BMW X3 oraz Audi Q5 sprawia, że już co szósty nowo rejestrowany samochód w Niemczech to SUV. W USA odsetek SUV-ów jest niemal dwukrotnie większy (30%).
Na decyzję o zakupie SUV-a wpływa głównie komfort (wysoka pozycja fotela kierowcy, dobra widoczność zza kierownicy) oraz bezpieczeństwo jazdy (duża, masywna karoseria). Według nabywców nie powinno się to jednak wiązać się z dużym zużyciem paliwa i klienci wybierają najczęściej silnik Diesla.. Tylko Europie udział SUV-ów z silnikiem wysokoprężnym wynosi około 80%.
Silnik Diesla jest idealny do większych samochodów. Wysoki moment sprawia, że nawet kompaktowe SUV-y mogą być z powodzeniem wykorzystywane do ciągnięcia przyczepy kempingowej lub przyczepy z łodzią. Efektywny, wysokociśnieniowy układ wtryskowy common rail Boscha obniża zużycie paliwa i zwiększa zasięg pojazdu. Kierowcy nowych samochodów osobowych z silnikiem Diesla mogą na jednym tankowaniu przejechać dystans o około 30% dłuższy niż właściciele wersji benzynowych.
W SUV-ach sprzedawanych USA i Azji wersje z silnikami wysokoprężnymi należą do rzadkości. Wyjątek stanowi produkowany przez Chryslera samochód Jeep Grand Cherokee. Jest to pierwszy amerykański SUV dostępny w wersji z silnikiem Diesla. W nadchodzących latach na amerykański rynek trafią kolejne dieslowskie SUV-y. Wśród samochodów importowanych nadal przeważają jednak modele benzynowe. W ich przypadku kupujący powinni przykładać wagę do nowoczesnego układu bezpośredniego wtrysku paliwa. Oszczędza on nawet 12% benzyny w porównaniu z klasycznymi silnikami z wtryskiem pośrednim.
0 komentarzy dodaj komentarz