Pod patronatem organizacji FIA (Federation International de l'Automobile) zostaną w tym roku zainicjowane wyścigi Formuły E, w których rywalizować będą bolidy z napędem elektrycznym.
Wszystkie imprezy serii zostaną przeprowadzone na torach ulicznych zlokalizowanych w centrach miast (m.in. w Pekinie, Rio de Janeiro, Los Angeles, Berlinie i Londynie). Podczas targów CES w Las Vegas FIA zaprezentowała bolid nowej serii wyścigów. Oficjalnym dostawcą opon do pojazdów jest Michelin.
Opony przygotowywane przez Michelina są wyposażone w elektroniczny chip umożliwiający bezprzewodowe odczytywanie najważniejszych parametrów ogumienia. "Komunikujące się" opony będą po raz pierwszy w historii wykorzystane w wyścigach samochodów jednoosobowych.
Michelin jest pionierem technologii RFID stosowanej w oponach do samochodów osobowych i ciężarowych. W połowie 2013 roku firma zdecydowała się bezpłatnie upowszechnić wszystkie swoje patenty związane z systemem RFID, aby przyspieszyć przyjęcie międzynarodowego standardu technologii.
Opony Michelin do elektrycznych bolidów mają średnicę 18 cali. Tym samym Formuła E będzie pierwszą klasą jednomiejscowych samochodów wyścigowych wykorzystującą opony o tym rozmiarze. Kształt bieżnika został opracowany tak, aby zapewnić maksymalne osiągi zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Ponieważ kierowcy Formuły E podczas jednego wyścigu (uwzględniając jazdy testowe i kwalifikacje) będą mogli wykorzystać tylko jeden komplet opon, Michelin wiele uwagi poświęcił ich żywotności.
Pierwsze zawody Formuły E zaplanowano na 13 września 2014 roku. Wyścig odbędzie się w Pekinie.
W roku bieżącym ekipy będą raz zmieniać samochód by kontynuować ściganie z naładowanymi akumulatorami; trwają już prace nad bezprzewodowym ładowaniem aut, które pozwoli uniknąć przerw w jeździe.
0 komentarzy dodaj komentarz